stay tune

Friday, December 31, 2010

2011. mari kita bersyukur.




Alhamdulillah, saya berjaya menempuh 2010 dengan tabah.
Alhamdulillah, saya masih mempunyai tubuh badan yang sihat.*cuma gastrik selalu singgah.
Alhamdulillah, saya memiliki keluarga yang bahagia.
Alhamdulillah, saya masih ada insan-insan yang menyayangi diri saya.*L.O.V
Alhamdulillah, saya mempunyai rakan-rakan yang sentiasa mewarnai hidup saya.
Alhamdulillah, saya mampu memiliki apa yang saya hajati.
Alhamdulillah, sehingga hari ini, saya sempurna cukup segala sifat dan deria.
Alhamdulillah, saya ada lappy dan mr. eric yang menghubungkan saya dengan dunia luar.
Alhamdulillah, saya ada hemo untuk saya peluk jika takut tidur malam.
Alhamdulillah, saya ada hicko yang mendegar segala cerita saya. *patung je pun.haha
Alhamdulillah, saya mempunyai baju-baju yang selesa di pakai.
Alhamdulillah, saya ada kasut-kasut yang tak buat kaki saya melecek.*haha
Alhamdulillah, saya selamat sampai ke ipda lewat petang semalam.
Alhamdulillah, saya masih lagi ditempatkan di bilik yang sama.
Alhamdulillah, bilik sudah siap dikemaskan.
Alhamdulillah, saya masih bernafas hingga saat ini.
Alhamdulillah, saya masih mampu melihat dunia.
Alhamdulillah, saya masih mampu ketawa bila saya gembira.
Alhamdulillah, saya masih mampu tersenyum bila saya bahagia.
Alhamdulillah, saya masih boleh menangis tika bersedih.
Alhamdulillah, saya masih lagi diri saya.
Alhamdulillah, saya beryukur atas segala Rahmat-Mu Tuhan
ALHAMDULILLAH






 azam baru??
untuk tahun ini, saya hanya perlu lebih berhati-hati.
itu azam saya. luas maknanya.






::.kalau senyuman itu yang mampu membahagiakan mereka, tak menjadi kesalahan kalau aku turutkan tanpa kesah, tanpa peduli apa kata hati.::

Wednesday, December 29, 2010

bola oh bola

0h, saya bukan nak bercerita pasal bola yang menang semalam. Kemenangan yang mampu membuatkan bibik-bibik nak keluar rumah buang sampah pun jalan menunduk. Kemenangan yang membuatkan semua rakyat Malaysia bersorak bangga. Kemenangan yang membuatkan rakyat Malaysia berasa teruja dapat cuti hari Jumaat! ^_^ ok2..saya memang dalam musim cuti, jadi teruja tu tak berapa nak jadi.haha.


 apa-apa pun saya tetap nak ucap tahniah. hey! saya rakyat Malaysia kot.
TAHNIAH ANDA-ANDA SEKALIAN^_^

nak ulas panjang saya tak pandai.jujur-_-'



see.nak ulas pasal bola pun saya tak pandai.inikan pulak nak main. Tapi itulah hakikat+realiti. Semester ni ada silibus bola. Maka si kaki bangku pun akan mempamerkan persembahan yang paling sangat kelakar katon di seantero dunia.huh~ *teringat zaman sekolah, tendang bola sampai tercabut kasut.hah.


berkat kesabaran si bapa melayan si anak, misi pencarian di teruskan. dan inilah hasilnya..

 ok.plastik dan kotak pun nak interframe yep.


 hanya nike yang menyimpan saiz kaki saya.
 ;')




saya nak adidas..saya nak adidas...=((



cantik kan? cantik kan?? *teruja



 oh adidas, kau tetap pujaan hatiku :-*

kasut dah ada, bila nak start kelas nih?? tiba-tiba semangat-_-'



perbualan menagih kasut.oit,mana ada free sekarang ni.nak berak kencing pun kena bayar apa!
http://www.facebook.com/#!/permalink.php?story_fbid=172114992806981&id=100000780662161

 cik saidatul yang sudi melayan karenah cik rodhiyah ke hulu ke hilir mencari kasut yang bermotifkan menyepak bola.






::.kalau senyuman itu yang mampu mbahagiakan mereka, tak mjadi kesalahn kalau aku turutkan tanpa kesah, tanpa peduli apa kata hati.::

Tuesday, November 30, 2010

taiping-manjung

;;with  L0VE;;
shazatul shifaa zulaikha zulkifli


 muka gila kerja=p


 shifaa si chanteq^^, *ingat free?? dinner set 1.
HAHA


uya si confident. sila percaya *angguk-angguk


18:45pm 29n0vember2010 until 9:00am 30n0vember2010

hari saya mengikuti ayah bermesyuarat di Teluk Batik Resort.
hari saya meminta ayah tinggalkan saya bersama Shazatul Shifaa Zulaikha.
hari saya menjadi seorang yang sangat c0nfident.
hari saya bercerita itu dan ini.
hari saya gelisah ayah yang sampai sudah tak datang ambil.
hari saya diberitahu banjir di manjung.
hari saya terpaksa bermalam bersama shazatul shifaa zulaikha kerana kereta ayah tak dapat meredah bah.
hari saya bersarapan bersama shazatul shifaa zulaikha.
hari saya menanti ayah untuk mengambil pulang.
hari saya bahagia.
Terima Kasih ALLAH.





::.kalau senyuman itu yang mampu mbahagiakan mereka, tak mjadi kesalahn kalau aku turutkan tanpa kesah, tanpa peduli apa kata hati.::

Wednesday, November 24, 2010

menebar pandangan ke negeri sarawak! ^_^

post kali ini biar gambar yang mceritakan semuanya. saya menyampuk sikit-sikit ye.^^,


muka suci waktu subuh. dari taiping pukul 4am. subuh di RnR Juru.

muka teruja.
saya dan abang. =)















kubur-kubur kat sarawak ni batu nisan semua pacak senget-senget tau.
kat negeri lain macam ni juga ke?


tempat penginapan kami.cuba teka baruk tu apa?=p








sarikin memang terbaik lah! ingin datang lagi.mesti.
kalau dah nama cikgu kan. lawatan ke sekolah itu mesti.hey,sekolah terbaik k0t!


ok,kedua terbaik.datang lagi?mesti.


sebab satu kenapa mesti datang lagi.haha!






ok.puas hati dengan segala detik yang sempat dirakam.
ok.sgt banyak tangga yang tak berupa tangga.teruja.


A+! caya lah,..sesi merasa kek lapis. rasa sampai kenyang.^_*






ini kentang putar. emak saya sangat teruja. lalu mesin kentang putar ini terus di belinya.-_-'
berjaya mempamerkan muka anak mak.haha


dan lagi =p


satok! antara sebab kenapa kena datang lagi.haha


makan.saya.


kesayangan.haha.shopping itu mesti.^_^


sudah letih.bergambar? mesti.

kat sini je lebih kurang 5 muzium ada. yang ni, ayah kata, "dah2 tak payah masuk, sama ja macam muzium tepeng kita" haha. snap pic sebagai bukti pernah sampai.-_-'

anak-anak perempuan kesayangan Haji Ahmad dan Hajah Saaodah.


jejantas.mengapa?? oh..kerana ada ukiran sarawak di situ.haha.
kenapa? ok,tiang itu cantik kan? itulah sebabnya.>_<

 masih lagi dengan motif yang sama.-_-
ada sejarah taw tiang ni.bukan sekadar hiasan.

mak!!!


ok meow-meow sekalian.ini moyang anda.hebat kan? anda bagaimana? huh~


erk..ini la muka seorang uya yang suka kucing.comel kn?%'


aummm,..eh,, ke meoww,..ntah la. spesis la 2.-_- *tak kesah.haha






kilang kek lapis yang mengeyangkan.=)


huu,.berterabur.
uya ko buat apa??



HAHAHAHAHA!

 permandangan dari atas ni sangat cantik.suka!


kan? ehh..-_-'




jangan tanya kenapa.






adik,tahu tak penan tu apa?adeyy~


errkk..ayah pun sama,.


ini yang saya maksudkan.


sangat banyak tangga-tangga.tangga-tangga sangat banyak.kenapa rumah dyrg tinggi-tinggi eh?



motif?ok,dinding ini cantik.haha


kami pelancong.harap maklum. bukan tuan rumah ye.


kan.sangat tinggi kan? huishh~



pelancong 1
pelancong 2



pelancong 3.
HAHA
jakun kan?


andai ku tahu,...............
terserlah wajah pelancong.




anak.ayah.penat.








saya nak beli satu.memang nak sangat.cantik.cantik juga sebagai hadiah.hadiah untuk orang jauh.erm.. maksud saya semenanjung la.jauh kan?


oh.berjaya menunjukkan muka pelancong.HAHA


makan.saya.harap maklum.





kesayangan!



alkisah, si abang ingin membeli cincin. setelah di cuba dicuba dan dicuba. maka ada yang terkenan di hati. disuruh adiknya untuk membayar. alkisah lagi, si abang sangat teruja kerana si adik sangat dermawan, maka dicuba, dicuba dan dicuba lagi. alkisah, jari si abang yang sangat gagah perkasah itu telah berjaya membuatkan cincin jed itu pecah itu.oh! huu~~~ si adik masih lagi dermawan-_-' "beliau abang saya"
untuk mengubat hati yang lara, si adik membayar cincin yang tersergam indah di jari si abang, cincin yang selamat pecah di meja penjual dan juga cincin yang dipilih khas oleh si adik. huh?? si adik nak buat apa dengan cincin tu?? saiz kedabak.entah lah...-_-' haishh~



uya was here.HAHA


n here.=)


adik. aka roomate bilik besar sepanjang pelancongan. nak juga sebut pelancong tu! 

mana tak banyak,segala jenis mesin pun sakan borong.
petanda tak baik.penat.



saya akhiri perlancongan kali ini dengan muka sumpah sememeh buruk. petanda buruk.
si adik cuma bertanya ma ade gula2 tak.ma terus buat muka risau,gelabah. dipaksanya si anak minum gau yang terbaik dari ladang n disuruhnya si abang menjaga si adik.risau bakal tumbang. pucat? itu saya.




TERBAIK!





::.kalau senyuman itu yang mampu mbahagiakan mereka, tak mjadi kesalahn kalau aku turutkan tanpa kesah, tanpa peduli apa kata hati.::
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...