stay tune

Friday, March 19, 2010

mata itu panas lagi...[-_-]

If a girl cries in front of u,
It means that she couldnt take it anymore.
 
If u take her hand,
she would stay with u for the rest of ur life.
 
If u let her go, she couldnt go back to
being herself anymore.

 
A gurl won’t cry easily,
except in front of the person whom she
loves the most,
she becomes weak.
A gurl wont cry easily,
only when she love u the most,
she put down her ego.


 
Guys, if a gurl cries bcoz of u,
please hold her hands firmly,
coz she’s the one who is willing to stay
with u 4 for the rest of ur life.


 
Guys, if a gurl cries bcoz of u,
please dont give her up,
maybe bcoz of ur decision,
u ruin her life.

 
When she cry rite in front of u,
When she cry bcoz of u,
Look into her eyes,
Can u see n feel the pain n hurt she’s
feeling?


 
Think….


 
Which other gurl have cried with pure sincerity,
In front of u,
And bcoz of u?


 
She cries not because she is weak,
She cries not bcoz she wants sympathy or pity,
She cries,
Because crying silently is no longer possible,
the pain, hurt n agony have bcome too big a
burden to be kept inside.



 
Guys,
Think about it,
If a gurl cry her heart out to u,
And all because of u,
Its time to look back on wat u have done,
Only u will know the answer to it.



 
Do consider it,
Coz one day,
It may b too late for regrets,
It may b too late to say “im sorry”.


 
think about it.
“Appreciate and love those around u so that u’ll
never regret when it is too late..”









::.kalau senyuman itu yang mampu mbahagiakan mereka, tak mjadi kesalahn kalau aku turutkan tanpa kesah, tanpa peduli apa kata hati.::

Monday, March 8, 2010

,,Keluarga Paragon,,









::.kalau senyuman itu yang mampu mbahagiakan mereka, tak mjadi kesalahn kalau aku turutkan tanpa kesah, tanpa peduli apa kata hati.::

Friday, March 5, 2010

hari rehat saya~

hari ini hari rehat saya...
kenapa saya kate hari ni hari rehat????


sy baru pulang dr pr0gram pengisian r0hani..pr0gram t0k didik jiwa..pr0gram t0k teng0k balik diri...pr0gram t0k ingtkan balik tujuan kita diciptakan...

ISK = Ini Sejarah Kita


lame sgt dh xde owg nk peringatkn diri mcm pr0gram dulu..zmn sk0la dlu ye la..b0ley kate mknn la...sentiasa ad..blambak2..tp skrg..dgn keadaan ms n aktvti y agk2 padat,,sush gak la klu nk j0in pape y xde lam jadual.. ade mase mesti nk rehat...

n kenapa lg sy kate hari ini hari rehat sy???

pat0tnye..pagi td..sy berada di padang..mungkin dr puk0l 7.30 pg sampai 10.00 pagi..sy ingin melatih team, b0la baling...sy ingin memantapkan lagi skill rakan-rakan sepasukan sy..sy ingin membina stamina ahli pasukan saya..sy ingin menunjukkn beberapa skill t0k bermain..n bmacam2 lagi y saya dah rangka t0k pagi ini...

lanjutan dari game y saya maen petang semalam..dr k0l 3ptg sampe 5ptg...sy lihat rakan2 saya mempunyai kemahiran untuk bermain tetapi pandangan peribadi mereka perlukan lagi latihan..jadi sy tetapkan t0k latihan pg ini...

ape y mmbuatkan saya tukar jadual saya???

mgrb..seorang kawan mperingatkan saya tentang pr0gram isk pg ini..sungguh sy lupe..langsung tidak ingt.. sepanjang malam, sy berkira-kira t0k mnarik diri dlm isk..sy ingin turun traing..sy amat ingin..mungkin sebb ini adalah game sy..ya game sy..kerana sy seronok bermain b0la baling..ntah mcm mane..dlm berkira itu...sy menghantar sms kepada seorang kwn t0k mbatalkan traing es0k..sy mberitahunya sy suda mpunyai pr0gram pd pg hari..dan sy mnx t0k mgantikn pd pg sb2..

semua nya seolah2 sudah di atur kan....sy y pd asalnya berat utk bermain..tp dlm x sedar sy memujuk hati t0k tetap mengikuti isk...

sungguh...sy bersyukur..pengisisan ini bukan sesuatu y sia2..sy gembira mngikutinya..dan sy juga sudah lame x merase suasana tarbiah mcm ni..sy benar2 gembira...isk bermula 8.00pg sampai 5.00ptg
sy kira jika pg td sy berada di padang...mungkin skrg sy sedg tid0 kepenatan...dan tid0 sy itu mungkin mjadi sia2.. tp dengn mengikuti pr0gram ini..x kesah lame mane sy masih segar...segar ngn segala ilmu y saya kutep..menarik kn...???

kenapa pr0gram ini jadi rehat sy???

hari ini bdn sy sakit..muke sy pedih..mungkin kesan maen smlm..bjemur tgh pns...sy nk bgerak p0n susah..sgt sakit..rase sengal satu badan..sy pikir..klu pagi td sy masih dengan latihan saya..mungkin sy akn btambah teruk..kerana sy paksa bdn sy utk bkerja..alhamdulillah..ini hari utk sy rehat..=) bukan sj rehat malah sy menimba sesuatu y baru..






::.kalau senyuman itu yang mampu mbahagiakan mereka, tak mjadi kesalahn kalau aku turutkan tanpa kesah, tanpa peduli apa kata hati.::

Tuesday, March 2, 2010

hey kamu...[2]

ttg siapakah?
ttg sy?
atau kamu??
mungkin...
ttg sy dan kamu?
tp b0leh jd ttg kamu dan sy??


hey kamu,,
dia x akn fhm jika bkn kamu yg fhmkn dia..
& mcmna kmu nk fhm kalau ap yg kmu fikirkn,,
x spt yg dia fikir ttg kmu?


rumit??
dia yg rumit?
atau kamu yg rumit??
keadaan?
masa?
rasa?
hati?
fikiran?
naluri?
tanggapan?


rumitkah??


atau ap yg kamu fikir ttg dia yg rumit..
b0leh jd kmu rumit utk dia fhmkn..


hey kamu,,
kmu kuat,sy tahu..
siapa lg yg b0leh b'dri di hdpn mereka kalau bkn kamu..


mereka suka lihat kmu bahagia,,
tp bila kmu sedih,,
mereka tanya,,kenapa??


lain..
itu bukan kamu..


tp sy tahu,,
kamu mahu jd orang yg mencerahkn hari 0rg lain,,
walaupn kmu x dpt cerahkn hari kmu sndr..


kmu x akn fhm jika dia x fhmkn kamu..
x akn pernah fhm..
b0leh jd,,
ap yg kamu faham..
atau yg kamu mahu dri kmu utk fhm..


adlh salah..


x0x0x0x0x0x0x0x0x0x0x0x0x0x0x0x0x0x0x0x0x0x0x0x0x0x0x0x0x0x

dr ain......

hhmm..teringat kan ain..sebbnye..'hey kamu 1'  itu..kwn2 bace..s0alan dari mereka y mbuatkan saya benar rindu akan ain..ain y memahami hati dan jiwa saya...


kenapa saya kate mcm tu??

kerana ain sentiasa memikirkan saya..buktinya..'hey kamu 2'
ain sentiasa sahabat saya..
ain jiwa saya..
saya kasih akan dia..
saya sayang akan dia..


mereka y mbaca..bukan x menunjukkan rase amek berat..tetapi mereka lebih tertarik akan 'kamu'..ape y mjadi ps0alan..mereka sgt ingin tahu siapa 'kamu'..sy kate bahawa 'kamu' itu tidak penting..tetapi itu masih mjadi phatian mereka...s0alan mereka buat saya sedey..malah rase ingin menangis...ya semegnya sy menangis.. saya rindu akan sahabat saya..y x perlu sy cerita kan..dia b0ley faham..dia b0ley baca situasi saya..dia y cube menengkan saya..dia y cuba mmimpin saya..dia y cuba mendalami saya...dia yang bsama saya..bukan 'kamu'..

dan ain..dia maksud 'kamu' d atas adalah sy..y saya...
sekali lagi sy menangis...kali ini bukan sedey..tetapi saya terharu...terharu dengan seorang sahabat..y dalam dirinya ada saya...terima kasih TUHAN.










::.kalau senyuman itu yang mampu mbahagiakan mereka, tak mjadi kesalahn kalau aku turutkan tanpa kesah, tanpa peduli apa kata hati.::
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...