stay tune

Wednesday, November 24, 2010

menebar pandangan ke negeri sarawak! ^_^

post kali ini biar gambar yang mceritakan semuanya. saya menyampuk sikit-sikit ye.^^,


muka suci waktu subuh. dari taiping pukul 4am. subuh di RnR Juru.

muka teruja.
saya dan abang. =)















kubur-kubur kat sarawak ni batu nisan semua pacak senget-senget tau.
kat negeri lain macam ni juga ke?


tempat penginapan kami.cuba teka baruk tu apa?=p








sarikin memang terbaik lah! ingin datang lagi.mesti.
kalau dah nama cikgu kan. lawatan ke sekolah itu mesti.hey,sekolah terbaik k0t!


ok,kedua terbaik.datang lagi?mesti.


sebab satu kenapa mesti datang lagi.haha!






ok.puas hati dengan segala detik yang sempat dirakam.
ok.sgt banyak tangga yang tak berupa tangga.teruja.


A+! caya lah,..sesi merasa kek lapis. rasa sampai kenyang.^_*






ini kentang putar. emak saya sangat teruja. lalu mesin kentang putar ini terus di belinya.-_-'
berjaya mempamerkan muka anak mak.haha


dan lagi =p


satok! antara sebab kenapa kena datang lagi.haha


makan.saya.


kesayangan.haha.shopping itu mesti.^_^


sudah letih.bergambar? mesti.

kat sini je lebih kurang 5 muzium ada. yang ni, ayah kata, "dah2 tak payah masuk, sama ja macam muzium tepeng kita" haha. snap pic sebagai bukti pernah sampai.-_-'

anak-anak perempuan kesayangan Haji Ahmad dan Hajah Saaodah.


jejantas.mengapa?? oh..kerana ada ukiran sarawak di situ.haha.
kenapa? ok,tiang itu cantik kan? itulah sebabnya.>_<

 masih lagi dengan motif yang sama.-_-
ada sejarah taw tiang ni.bukan sekadar hiasan.

mak!!!


ok meow-meow sekalian.ini moyang anda.hebat kan? anda bagaimana? huh~


erk..ini la muka seorang uya yang suka kucing.comel kn?%'


aummm,..eh,, ke meoww,..ntah la. spesis la 2.-_- *tak kesah.haha






kilang kek lapis yang mengeyangkan.=)


huu,.berterabur.
uya ko buat apa??



HAHAHAHAHA!

 permandangan dari atas ni sangat cantik.suka!


kan? ehh..-_-'




jangan tanya kenapa.






adik,tahu tak penan tu apa?adeyy~


errkk..ayah pun sama,.


ini yang saya maksudkan.


sangat banyak tangga-tangga.tangga-tangga sangat banyak.kenapa rumah dyrg tinggi-tinggi eh?



motif?ok,dinding ini cantik.haha


kami pelancong.harap maklum. bukan tuan rumah ye.


kan.sangat tinggi kan? huishh~



pelancong 1
pelancong 2



pelancong 3.
HAHA
jakun kan?


andai ku tahu,...............
terserlah wajah pelancong.




anak.ayah.penat.








saya nak beli satu.memang nak sangat.cantik.cantik juga sebagai hadiah.hadiah untuk orang jauh.erm.. maksud saya semenanjung la.jauh kan?


oh.berjaya menunjukkan muka pelancong.HAHA


makan.saya.harap maklum.





kesayangan!



alkisah, si abang ingin membeli cincin. setelah di cuba dicuba dan dicuba. maka ada yang terkenan di hati. disuruh adiknya untuk membayar. alkisah lagi, si abang sangat teruja kerana si adik sangat dermawan, maka dicuba, dicuba dan dicuba lagi. alkisah, jari si abang yang sangat gagah perkasah itu telah berjaya membuatkan cincin jed itu pecah itu.oh! huu~~~ si adik masih lagi dermawan-_-' "beliau abang saya"
untuk mengubat hati yang lara, si adik membayar cincin yang tersergam indah di jari si abang, cincin yang selamat pecah di meja penjual dan juga cincin yang dipilih khas oleh si adik. huh?? si adik nak buat apa dengan cincin tu?? saiz kedabak.entah lah...-_-' haishh~



uya was here.HAHA


n here.=)


adik. aka roomate bilik besar sepanjang pelancongan. nak juga sebut pelancong tu! 

mana tak banyak,segala jenis mesin pun sakan borong.
petanda tak baik.penat.



saya akhiri perlancongan kali ini dengan muka sumpah sememeh buruk. petanda buruk.
si adik cuma bertanya ma ade gula2 tak.ma terus buat muka risau,gelabah. dipaksanya si anak minum gau yang terbaik dari ladang n disuruhnya si abang menjaga si adik.risau bakal tumbang. pucat? itu saya.




TERBAIK!





::.kalau senyuman itu yang mampu mbahagiakan mereka, tak mjadi kesalahn kalau aku turutkan tanpa kesah, tanpa peduli apa kata hati.::

3 comments:

s h i f a a said...

mane gamba aku weyh ?

ieja said...

muka abg uya m'ingatkan akak pd seseorg..hehe =)

uyaitusaya said...

pa; ade..lam umah orang penan tu..xpasan??=p
k.ieja; ehem..siapakah?=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...