stay tune

Sunday, January 30, 2011

cerita 2,3, minggu lepas.

 haha.
berabad.
berzaman.
hiperbola la kan.
padahal baru 2,3 minggu x update.

ok.
kronologinya begini..
saya berjemur tengah panas berjam-jam.
kemudian hujan menyapa.
masih berjemur.
indah.kononnya.

ok.tak faham.
kronologinya begini..
*uya, sepak nak?? tak habis-habis kronologi*
kata ila.

saya jatuh sakit.
nak lebih dramatik lagi.
saya jatuh sakit teruk.
tak cukup.
ah,lantak la.
malas nak layan.

ok.tak faham.

1

sudah 20tahun hidup.
pertama kali disuruh kawad.
PERTAMA KALI.
SELEPAS 20TAHUN HIDUP.
sepanjang petang.
nak kata tak biasa panas.
tipu la. kelas padang hari-hari.
macam tu la ceritanya.
saya jatuh sakit.
dek kerana panas dan hujan yang datang menyapa.


berjam-jam begini.SERONOK-_-"

saya takut dengan beliau. tapi saya masih mampu bertanya dengan rakan sebelah "kanan lurus macam mana?? *gelabah

pucat.jelas amat.

jiwa KRS. ok. bukan saya.

nampak tak muka budak yang baru masuk KRS tu??






mahu pic saya beruniform lengkap?? nanti-nanti laa.. masih belum serasi.




lepas panas. kemudian hujan. panas lagi. hujan lagi. kemudian sejuk.
malam.perjumpaan asrama di dewan zaaba.
sejuk.sejuk terus. amat sejuk.

alkisah.
saya dimasukkan ke hospital.



yang kamu nampak itu adalah tangan saya. kawan saya, hafizah yang snapkan. dan yang merah itu darah saya. gara-gara doktor yang terleka khusyuk bersembang dalam wad kecemasan tu. SAKIT. terima kasih.
ada pic saya terbaring dalam wad itu. tapi tak perlulah pamer di sini. buruk benar muka pucat itu.

lemah.sangat lemah.
hanya ingin menangis sepanjang malam.
tekak tak rasa nak makan apa-apa.
seluruh badan kebas. sakit-sakit.
 ALLAH.......


sambungan............









::.kalau senyuman itu yang mampu membahagiakan mereka, tak menjadi kesalahan kalau aku turutkan tanpa kesah, tanpa peduli apa kata hati.::




Friday, January 7, 2011

kamu, sila senyum.



Senyum 5x

Chorus (Najwa)
Kacak luar, kacak dalam
kacak dengar sini
kalau saya senyum
awak mesti senyum sekali
kalau kita senyum
semua orang berjangkit
bila semua orang senyum
dunia tiada penyakit
(4x) senyum
tak perlu kata apa apa

Verse 1 ( Malique)
Akhirnya sempurna, tiga album pertama
bunyi macam koleksi hits terbaik orang lama
dah kukata ku takkan henti sampai tua bangka
kalau habis abjad, aku rap dengan angka
Satu, dua, tiga anugerah diterima
oh, itu tahun lepas, tahun ini cuma dua
tersenyum tiap kali kalah dengan Nurhaliza
ditertawakan oleh anakku Inca Medina
Oh Inca Medina, orang secantik nama
cantik luar, cantik dalam, cantik macam mama
hati macam grandmanya, anginnya macam papa
kalau dah merajuk nampak muncung sampai sana
sebelum jadi drama dah tahu nak buat apa
nyanyi balik lagu ayat lama, ayat mama
wanita hari ini, jaga sensitiviti
kalau buah hati merajuk boleh cuba ayat ini

Bridge (Malique)
Ay, cantik luar, cantik dalam cantik dengar sini
kalau cantik senyum, cantik mesti cantik lagi
senyum sikit nak tengok ada tak lesung pipit
kalau tak ada pun aku masih mahu cubit

Chorus (Najwa)
Verse 2 (Malique)
Ay, buai tinggi tinggi sampai ke puncak awan
dengan kumulus dan nimbus aku berkawan
aku bukan rupawan, aku buakn jutawan
tapi aku punya satu senyuman yang menawan
Baru mukadimah nampak macam sudah tertawan
dengar kata hati perasaan jangan dilawan
kalau takut mula mula kita boleh berkawan
duduk dulu biar kubelanja kopi secawan
Apa rasa sentiasa jadi bahan perhatian
apa rasa jadi cantik kacuk Cina Pakistan
apa rasa jadi seksi, suka tak diperhatikan
apa rasanya terima bertubi tubi puji pujian
Tu, boleh pun senyum cantiknya gigi
sepuluh markah penuh seharusnya kuberi
wanita hari ini harus pepandai puji
kalau dia jual mahal, boleh cuba lagu ini



senyum.
ya,macam tu.






::.kalau senyuman itu yang mampu membahagiakan mereka, tak menjadi kesalahan kalau aku turutkan tanpa kesah, tanpa peduli apa kata hati.::


Tuesday, January 4, 2011

ALHAMDULILLAH, ALLAH IZIN.

kejayaan itu hanya datang dari kurniaan Allah.
itu saya amat pasti.
itu saya amat yakin.
maka tiada sebab untuk saya membangga diri.
segalanya kembali kepada Allah.
kalimat Alhamdulillah terus membasahi bibir.
                                                                                                                                  ALHAMDULILLAH!

















Rasulullah SAW bersabda: “Sungguh ajaib keadaan orang beriman, sesungguhnya semua urusan mereka berada dalam keadaan baik. Dan tiada yang memperolehi keadaan ini melainkan orang yang beriman sahaja. Sekiranya dia dianugerahkan sesuatu, dia bersyukur. Maka jadilah anugerah itu baik untuknya. Sekiranya dia ditimpa musibah, dia bersabar. Maka jadilah musibah itu baik untuknya” Hadith riwayat Muslim.


 roda-roda kehidupan terus berputar..
ALHAMDULILLAH WALHAMDULILLAH LILHAMDULILLAH.
Allah masih izin. syukur.





::.kalau senyuman itu yang mampu membahagiakan mereka, tak menjadi kesalahan kalau aku turutkan tanpa kesah, tanpa peduli apa kata hati.::



Monday, January 3, 2011

kemas apa yang patut ya!


saya suka mengemas. =) saya rasa puas. saya suka lihat hasilnya. tapi saya mengemas apa yang berkaitan dengan diri saya saja la. tak bermakna saya tengok makcik jiran sebelah punya rumah serabut pun saya pergi buat rajin mengemop lantai rumah, cuci tinggap segala bagai. tak. itu semua bikin sendiri ye makcik.=p

saya suka mengemas mungkin sebab kekemasan tu tak kekal lama. -_-'. datang pulak musim assingment, lagi lintang pukang bilik ni.sungguh.tak tipu.sangat huru-hara. Masa musim assingment, jangan ziarah saya ya. haha. Jadinya, hari-hari saya telah melatih diri saya supaya rajin mengemas. 
nak jengok bilik masa hari pertama sampai hari tu??? Ya Rabbi...kalau ada tikus mungkin tikus tu dah sesat. tikus????w0oo..jangan..jangan..tolong jangan ada.nasib la hobi saya yang satu ni banyak membantu. 

seribusatuceritadisebalikgambar.



ishhh..anak dara sapa la ni? *geleng-geleng



hidup ni macam kita mengemas bilik la..erk? boleh laa.. macam mengemas bilik ye.. masa kita serabut, masa kita runsing, semua benda jadi huru-hara, semua benda kita nampak salah. Hati kalau boleh nak menyumpah-nyumpah, mulut kalau boleh nak marah-marah. Nampak kan kesan kalau diri kita ni tengah selerak?





Tapi cuba kita kemaskan bilik tu? j0m! kita cuba ya..=)






kemas serba serbi. suka kan?kan?kan?


 nak study pun selesa..


 nak rehat-rehat pun selesa..


 pendek kata senang hati la^_^


 ok.baju saya memang banyak.sila jangan komen.


 saya memang suka sangat la kalau almari saya kemas!



nampak? selesa kan? suka kan? rasa best kan? rasa macam taknak cari tempat lain kalau nak rehat kan??rasa macam nak buat menantu kan??? ok, tu soalan perasan.
haa..macam tu la diri kita. rase semangat kalau semua benda kita pandang positif. kita ambil yang baik-baik. kita terima dengan yakin semua masalah dapat diselesaikan. kita redha dengan segala aturan Allah. Jom! kita kemaskan diri kita pulak.jangan biar selerak yep!^_*

hari ini, hari pertama saya hadir kuliah untuk semester ni. Alhamdulillah, saya menggunakan sepenuhnya tenaga positif yang saya ada. Dan saya harap saya akan terus bersifat positif. saya suka la diri saya yang suka-suka ni! ek? em,lantak la..janji sampai..haha.




  ok.wajah seorang uya pada hari pertama semester 3 ijazah.*tujuan nombor bilik dipamerkan adalah untuk memberitahu bahawa adanya dijual mini popia yang sedap lagi rangup! haha..marimarimari=p
RM3.50 sebungkus yep.




pulang pun dengan wajah yang masih lagi bertenaga. 8.00am-5.00pm
ok. awak kalau nak jadi cikgu,kena macam ni. baju kene pink. ada handbag. pastu nak bukak pintu kena tangkap gambar sambil buat peace.haa. kena pegang beg plastik besar-besar macam tu. nak jadi cikgu tak??-_-" 




perbualan bersama makcik cafe cmostec;
ibu; anis..cantiknya..masa cuti tak kena panas langsung ka? nampak cerah.
anis; *senyum kambing* tak jumpa matahari langsung ibu.
ibu; tunggu seminggu dua nanti kena tengok balik la.
anis; tak payah tunggu seminggu dua. esok pon dah boleh. esok kelas anis kat padang dari pagi sampai tengah hari.

haha.ok,jangan pelik. makcik cafe memang panggil saya anis. macam muka anak sedara katanya.






MACAM MANA DENGAN HARI PERTAMA KAMU?=)





::.kalau senyuman itu yang mampu membahagiakan mereka, tak menjadi kesalahan kalau aku turutkan tanpa kesah, tanpa peduli apa kata hati.::


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...