stay tune

Friday, February 11, 2011

malu.

Sungguh la..
yang ada pada saya sekarang ini hanya lah pinjaman semata-mata.
tubuh badan.
akal fikiran.
masa lapang.
kesenangan.
kegembiraan.
segala-galanya pinjaman.
hatta, nyawa sendiri merupakan suatu pinjaman yang besar.
siapa saya untuk mengeluh apa yang kurang.
malu.
sudah diberi pinjam, merungut pula. 
malu.
sekarang, rutin padat.amat.
8am-1pm.kelas.tanpa rehat.direct.
sambung petang.hingga 7pm. mengah.
malam.berkemungkinan besar. discussion. meeting. hingga 11pm.
sambung dengan homework.1-2am. tidur.
6am.alhamdulillah.masih diberi peluang untuk meminjam.
putaran hidup.
penat .
mengah .
sakit .
begini hari-hari.
saya mungkin tertidur semasa makan.
tidak mustahil .


satu hakikat yang saya mula sedar.
segala pinjaman yang diberi kepada saya.
mula diuji amanahnya.
bagaimana saya menguruskannya.
bagaimana saya melaksanakan semuanya.
malu.

rezeki yang datang pada saya.
masa lapang yang hadir pada saya.
kesihatan yang berada di samping saya.
segalanya hanya pinjaman.
dan saya,,
terusan merungut.
diberi betis, mahu paha.
malu.

saya mula hati-hati.
mengatur langkah agar tidak tergelincir.
kerana ,
saya pasti. saya sedang diperhati.
saya sedang diuji.

saya tidak mahu malu sendiri.
Allah menguji kerana sayang.
pasti . amat .
maka, saya HARUS berusaha.
titik.



kat mana-mana pun boleh tidur =_='




::.kalau senyuman itu yang mampu membahagiakan mereka, tak menjadi kesalahan kalau aku turutkan tanpa kesah, tanpa peduli apa kata hati.::



Thursday, February 3, 2011

[insan terhebat saya]

SELAMAT HARI LAHIR BUAT MAK.



Padamu ku harap
Kau hadir dalam hariku
Agarnya kau tahu betapa ku cinta padamu
Setiap masa
Seolah ada di sisi
Kasih padamu takkan pernah padam
Sayangku hanya engkau di hati
Jiwaku ini kosong tanpa pelukanmu
Oh belaianmu
Kasih kita ditakdirkan
Bersama takkan engkau ku persiakan
Walau terkadang hatimu dah terusik olehku
Selagi ada nyawa seluruh daya
Kan ku pastikan kau gembira
Segala cinta dan saat bahagia
Oh ibu ke akhir hayatku

[kekasih-azzam] 




















YA ALLAH,
KURNIAKANLAH KEPADA IBUKU UMUR YANG PANJANG,
REZEKI YANG MELIMPAH RUAH LAGI HALAL,
KEBAHAGIAN YANG TIADA TOLAK BANDINGNYA.
LINDUNGILAH IBUKU DARI BALA BENCANA,
DARI SEBARANG KEMUNGKARAN,
DARI SEGALA HASUTAN SYAITAN.
JADIKANLAH IBUKU, IBU YANG PENYAYANG,
ISTERI YANG SENTIASA TAAT PADA SUAMINYA,
DAN HAMBA YANG PATUH ATAS SEGALA PERINTAHMU.
KURNIAKANLAH KAMI KELUARGA YANG BAHAGIA DUNIA AKHIRAT.
YA ALLAH,
ENGKAU MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG.
PERKENANKANLAH DOA KU INI.
AMIN, AMIN, AMIN YA ALLAH.


::.kalau senyuman itu yang mampu membahagiakan mereka, tak menjadi kesalahan kalau aku turutkan tanpa kesah, tanpa peduli apa kata hati.::



[sahabat selamanya]

 *terus tersenyum*


 Dua tiga kapal belayar di samudera
Ayuh sahabatku kita bergembira
Bermain bernyanyi bersama menikmati indahnya dunia
Kerna..
saya. awak. terus berlayar. berjalan melihat dunia. indah..
"aku air kuning, changkat jering..kat taiping"
"laa..aku air kuning, langkap..kat teluk intan"
"sembang kencang..tempat lain-lain rupanya..haha"
 

Sahabat untuk selamanya
Bersama untuk selamanya
Kau dan aku sahabat
Untuk selamanya setia
saya. awak. walau kini dalam kapal yang berbeza. awak masih awak saya. indah..
"aku dapat cfs iiu kt nilai.."
"kami dapat uitm arau!"
"oh, aku pasum.." 
 

Berakit-rakit kita ke hulu
Berenang-renang kita ke tepian
Kita berbeda untuk saling mengisi segala kekurangan kita
Menjadi..
saya. awak. senyum. ketawa. menangis. masih teguh berdiri bersama. indah..
"muka dah tak nampak..phone ada kan..papehal call la..tak habis kredit tu..hey,,kata ada fb. keep in touch k" 
 

Sahabat untuk selamanya
Atasi semua perbedaan
Kau dan aku sahabat
Untuk selamanya.. Selama-lamanya setia..
:')
"bila boley jumpa lagi nih..?" 
 

Tiada bukit yang terlalu tinggi
Untuk kita daki bersama
Dan tak ada laut yang terlalu dalam
Untuk diselami..
saya. awak. jatuh bangun. saya masih bersama awak. indah..
"kalau berat sampai rasa tak boleh nak pikul dah..ehh, bukan dulu lagi teruk ke?" 
 

Sahabat untuk selamanya
Bersama untuk selamanya
Kau dan aku sahabat
Untuk selamanya ohh..
saya. awak. indah..
"bukan kita pernah berangan rumah sebelah-sebelah ke nanti??haha..katon"


Sahabat untuk selamanya
Berbagi dan saling menjaga
Kau dan aku sahabat
Untuk selamanya.. selama-lamanya.. Setia..
saya. awak. untuk selamanya. indah..
"..................."




duduk atas tebing,
nyanyi2 sambil goyang kaki.
sumpah seronok weyh!
tapi orang lalu kat aras kata,
"uya! dah puas hidup ke?"
adeyyy..-_-" skema.




sayang mereka melebihi nyawa sendiri


::.kalau senyuman itu yang mampu membahagiakan mereka, tak menjadi kesalahan kalau aku turutkan tanpa kesah, tanpa peduli apa kata hati.::


Wednesday, February 2, 2011

bila mereka kata saya senang .

senang.
tak perlu teruk-teruk fikir apa maksud di sebalik perkataan tu.

saya suka kalau kamu cuba datang dekat.
saya suka kalau kamu cuba untuk berkawan.
dan saya lebih suka kalau kamu kamu cuba untuk faham.

saya ada satu prinsip.
hidup bergantung dengan orang ni, sampai bila pun tak kan maju.
jadi, saya melangkah.
saya melangkah dan terus melangkah.
saya fikir kamu juga sependapat dengan saya.
mengerti.
tapi kenapa tak turut serta untuk melangkah.
melangkah untuk terus maju.
oh, kamu lebih selesa, berdiri memerhati,
' dia senang, takpe la..'
heh~

*sengih*

“Tuhan tidak mengubah nasib seseorang jika dia tidak mahu mengubah nasib dirinya sendiri”.


ini sebabnya.
saya pada hari ini.



kenapa saya minta kamu datang dekat?
mungkin kamu akan tahu apa yang saya lalui.
kenapa saya minta kamu untuk berkawan?
mungkin kamu akan lebih banyak mengetahui.
kenapa saya minta kamu cuba untuk faham?
mungkin dengan hanya itu, kamu berhak menghakimi.


hey..
saya ingin terus melangkah.
kerana saya melihat jalan saya masih jauh.
kamu nak ikut??
atau kamu masih ingin berdiri dari jauh, memerhati.
' dia senang, takpe la..'


*haha*


dr rozmey pun tak mampu buat iklan muka sendiri  kat merata-rata dinding
kalau dia tak berusaha. kalau dia hanya berangan. kalau dia hanya mengata dari belakang.


=)


kamu masih ada pilihan.


 
kalau betul saya senang.
duit dalam tabung katak hilang pun, saya tak perlu menangis meraung, solat hajat baca yassin segala. 
tapi,
kamukamu tak nampak itu.
selesai majlis,
' weh, duit dia hilang pun dia boleh buat jamuan belanja orang makan lagi'


-_-"
manusia.





 hey, saya pun terpaksa ikat perut untuk mendapatkan sesuatu. masih senangkah?
.pabila isu surat layang datang menyapa.




edisi khas; header baru.
header baru?? wahh!
haha. syok sendiri.





::.kalau senyuman itu yang mampu membahagiakan mereka, tak menjadi kesalahan kalau aku turutkan tanpa kesah, tanpa peduli apa kata hati.::


Tuesday, February 1, 2011

kerana jiwa-jiwa itu.

maka, ini sambungannya...
*penggunaan 'aku' diperlukan di sini.^^

saya rindu 'wajah' ini ;')

"kerana jiwa-jiwa itu, aku gagah berdiri.
kerana jiwa-jiwa itu, aku tetap harungi...


...........................................................

2


ok, kronologinya begini..
*ceh, tak habis-habis-_-"

keadaan pagi tu aku tak berapa jelas.
sebab aku sendiri sekejap sedar sekejap tak.
lemah.

apa yang melekat dalam kepala.
satu mesej ringkas yang aku hantar pada salah satu jiwa itu,
lepas solat zohor.pukul berapa tak pasti.
"jom balik.aku dah ok"
hanya kerana mesej ringkas tersebut, satu keajaiban berlaku.
.. ada call masuk..

dalila yeop
*nama penuh aku save.haha

suara.
shazatulshifaazulaikha.
marah-marah.

ajaib kan??
aku yang masih lagi separa sedar.
dah pegang-pegang kepala.
'ila sakit tekak ke?'
tengok skrin hp lg,
betul, dalila yeop.
suara, masih lagi suara shazatul.
masih lagi marah-marah.
aku? blur. haha .

"!@#$%^%$#@!duduk dalam bilik tu diam-diam.kejap lagi kami sampai@!#$%^&^%$#@"

blur.
sambung tidur.
dalam nak lelap tu masih lagi fikir,
aku mesej apa je pun tadi.
blur.

sumpah aku blur.
dalam kepala fikir, mungkin pengaruh ubat yang dah banyak masuk dalam badan dan mungkin gak perasaan serba salah sebab terdemam pulak hujung minggu tu. suara orang pun aku dah tak cam.

wajah-wajah ini, jiwa-jiwa ini, datang lagi. dan TEMPAT ini.
tidur.
*tidur dengan air mata weh! 

cerita yang tak berapa dulu sangat.

...........................................................

3

pintu diketuk.
mata dibuka.
selimut ditolak.
pintu terbuka sendiri.
mata terbuka luas lagi.

dua jiwa datang menyapa.

sungguh la..
pengaruh ubat kuat betul.
aku benci betul kalau bawah pengaruh ubat ni.
selimut ditarik.

ajaib.
bising-bising macam suara shazatulshifaazulaikha dalam phone datang balik.
buka mata.
dua jiwa tu masih ada.
dah ambil port kat katil sebelah.

"@#$%^&^%$#@ macam ni ko kate nak balik. catwalk sikit aku nak tengok. kalau ko tak tumbang ktrg angkut ko balik*&^%$##$%^%#$"

dan bising lagi.



haha.real rupanya!


dalila tak banyak cakap. tapi aku macam kompius, aku yang kena marah ke dalila?? haha
tak pasti macam mana, dalam masa yang sama gak, azriatulfarahain ada kat talian.

suara itu...
ok. cukup.
packing beg.



dua jiwa kat katil sebelah buat muka tak percaya.
sekarang sapa yang telan ubat?? haha.
muka dyrg tak boleh bla.=p


alkisah..........
kronologi demi kronologi.

4

mari gambar ceritakan segalanya.



 
pesakit yang diculik. masih bawah pengaruh ubat.

  

si penculik yang tekun menculik. simbol freedom dari co-pilot penculik-_-"





 .jauh perjalanan.

jitra - arau - alorstar - bagan - bukit gantang - kedai mee ed - kediaman pakcik ahmad

jauh.terasa amat jauh.

................................................................................

hanya kerana jiwa-jiwa ini.


pesakit tak lepaskan peluang.

sumpah. tak nak naik dah.

ok. pesakit hanya beraksi. tak tipu.=p

jiwa-jiwa yang buat saya berdiri. dengan gagah.

puas hati.amat.

saya senyum. mereka senyum. dan saya yakin. saya akan terus senyum. kerana mereka senyum. tolong. terus senyum.


artis jemputan.=) turut turun padang menceriakan.

LOVE

dalam kereta. sepanjang perjalanan.
tak terasa nak bercakap.*sakit tekak.batuk-batuk
tak terasa nak pasang radio.* padahal dalila sampai sudah tak jumpa siaran.
selesa begitu. membiarkan suara dari jiwa-jiwa memeriahkan suasana.
memerhati dari cermin pandang belakang.
indah.
segar.
gagah.



*senyum*

hari itu. waktu itu.
aku berdiri. dengan yakin.
agar jiwa-jiwa itu,
tidak bimbang.


 ps:
hey, semalam saya dalam wad.
lusanya saya main ombak.
apa kamu-kamu nak kata??









....kerana jiwa-jiwa itu, aku tak mampu kecewakan. "











alkisah..
2,3 minggu masih memerlukan selimut yang tebal-tebal.haha.
padan muka kau. sapa suruh tak duduk diam. 






::.kalau senyuman itu yang mampu membahagiakan mereka, tak menjadi kesalahan kalau aku turutkan tanpa kesah, tanpa peduli apa kata hati.::
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...