stay tune

Tuesday, February 1, 2011

kerana jiwa-jiwa itu.

maka, ini sambungannya...
*penggunaan 'aku' diperlukan di sini.^^

saya rindu 'wajah' ini ;')

"kerana jiwa-jiwa itu, aku gagah berdiri.
kerana jiwa-jiwa itu, aku tetap harungi...


...........................................................

2


ok, kronologinya begini..
*ceh, tak habis-habis-_-"

keadaan pagi tu aku tak berapa jelas.
sebab aku sendiri sekejap sedar sekejap tak.
lemah.

apa yang melekat dalam kepala.
satu mesej ringkas yang aku hantar pada salah satu jiwa itu,
lepas solat zohor.pukul berapa tak pasti.
"jom balik.aku dah ok"
hanya kerana mesej ringkas tersebut, satu keajaiban berlaku.
.. ada call masuk..

dalila yeop
*nama penuh aku save.haha

suara.
shazatulshifaazulaikha.
marah-marah.

ajaib kan??
aku yang masih lagi separa sedar.
dah pegang-pegang kepala.
'ila sakit tekak ke?'
tengok skrin hp lg,
betul, dalila yeop.
suara, masih lagi suara shazatul.
masih lagi marah-marah.
aku? blur. haha .

"!@#$%^%$#@!duduk dalam bilik tu diam-diam.kejap lagi kami sampai@!#$%^&^%$#@"

blur.
sambung tidur.
dalam nak lelap tu masih lagi fikir,
aku mesej apa je pun tadi.
blur.

sumpah aku blur.
dalam kepala fikir, mungkin pengaruh ubat yang dah banyak masuk dalam badan dan mungkin gak perasaan serba salah sebab terdemam pulak hujung minggu tu. suara orang pun aku dah tak cam.

wajah-wajah ini, jiwa-jiwa ini, datang lagi. dan TEMPAT ini.
tidur.
*tidur dengan air mata weh! 

cerita yang tak berapa dulu sangat.

...........................................................

3

pintu diketuk.
mata dibuka.
selimut ditolak.
pintu terbuka sendiri.
mata terbuka luas lagi.

dua jiwa datang menyapa.

sungguh la..
pengaruh ubat kuat betul.
aku benci betul kalau bawah pengaruh ubat ni.
selimut ditarik.

ajaib.
bising-bising macam suara shazatulshifaazulaikha dalam phone datang balik.
buka mata.
dua jiwa tu masih ada.
dah ambil port kat katil sebelah.

"@#$%^&^%$#@ macam ni ko kate nak balik. catwalk sikit aku nak tengok. kalau ko tak tumbang ktrg angkut ko balik*&^%$##$%^%#$"

dan bising lagi.



haha.real rupanya!


dalila tak banyak cakap. tapi aku macam kompius, aku yang kena marah ke dalila?? haha
tak pasti macam mana, dalam masa yang sama gak, azriatulfarahain ada kat talian.

suara itu...
ok. cukup.
packing beg.



dua jiwa kat katil sebelah buat muka tak percaya.
sekarang sapa yang telan ubat?? haha.
muka dyrg tak boleh bla.=p


alkisah..........
kronologi demi kronologi.

4

mari gambar ceritakan segalanya.



 
pesakit yang diculik. masih bawah pengaruh ubat.

  

si penculik yang tekun menculik. simbol freedom dari co-pilot penculik-_-"





 .jauh perjalanan.

jitra - arau - alorstar - bagan - bukit gantang - kedai mee ed - kediaman pakcik ahmad

jauh.terasa amat jauh.

................................................................................

hanya kerana jiwa-jiwa ini.


pesakit tak lepaskan peluang.

sumpah. tak nak naik dah.

ok. pesakit hanya beraksi. tak tipu.=p

jiwa-jiwa yang buat saya berdiri. dengan gagah.

puas hati.amat.

saya senyum. mereka senyum. dan saya yakin. saya akan terus senyum. kerana mereka senyum. tolong. terus senyum.


artis jemputan.=) turut turun padang menceriakan.

LOVE

dalam kereta. sepanjang perjalanan.
tak terasa nak bercakap.*sakit tekak.batuk-batuk
tak terasa nak pasang radio.* padahal dalila sampai sudah tak jumpa siaran.
selesa begitu. membiarkan suara dari jiwa-jiwa memeriahkan suasana.
memerhati dari cermin pandang belakang.
indah.
segar.
gagah.



*senyum*

hari itu. waktu itu.
aku berdiri. dengan yakin.
agar jiwa-jiwa itu,
tidak bimbang.


 ps:
hey, semalam saya dalam wad.
lusanya saya main ombak.
apa kamu-kamu nak kata??









....kerana jiwa-jiwa itu, aku tak mampu kecewakan. "











alkisah..
2,3 minggu masih memerlukan selimut yang tebal-tebal.haha.
padan muka kau. sapa suruh tak duduk diam. 






::.kalau senyuman itu yang mampu membahagiakan mereka, tak menjadi kesalahan kalau aku turutkan tanpa kesah, tanpa peduli apa kata hati.::

5 comments:

~cik manis~ said...

jom mandi lagi utk next reunion :D

s h i f a a said...

saya sedang ketawa .

dan juga sedang mengalirkan airmata di ketika ini .

sayang awak ((:

bluemaniac said...

sometimes kte perlu "jiwe external" tuk jdkan "jiwe internal" kuat..^_^

bluemaniac said...

kdg2 kte perlukan "jiwe external" tuk jdikan "jiwe internal" kte kuat..^_^

uyaitusaya said...

manis> knpa mesti tema air?? haha.
shifaa> tolong terus syg sy.^^
bluemaniac> amat2 setuju. saya perlu kamu2.amat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...