stay tune

Friday, February 11, 2011

malu.

Sungguh la..
yang ada pada saya sekarang ini hanya lah pinjaman semata-mata.
tubuh badan.
akal fikiran.
masa lapang.
kesenangan.
kegembiraan.
segala-galanya pinjaman.
hatta, nyawa sendiri merupakan suatu pinjaman yang besar.
siapa saya untuk mengeluh apa yang kurang.
malu.
sudah diberi pinjam, merungut pula. 
malu.
sekarang, rutin padat.amat.
8am-1pm.kelas.tanpa rehat.direct.
sambung petang.hingga 7pm. mengah.
malam.berkemungkinan besar. discussion. meeting. hingga 11pm.
sambung dengan homework.1-2am. tidur.
6am.alhamdulillah.masih diberi peluang untuk meminjam.
putaran hidup.
penat .
mengah .
sakit .
begini hari-hari.
saya mungkin tertidur semasa makan.
tidak mustahil .


satu hakikat yang saya mula sedar.
segala pinjaman yang diberi kepada saya.
mula diuji amanahnya.
bagaimana saya menguruskannya.
bagaimana saya melaksanakan semuanya.
malu.

rezeki yang datang pada saya.
masa lapang yang hadir pada saya.
kesihatan yang berada di samping saya.
segalanya hanya pinjaman.
dan saya,,
terusan merungut.
diberi betis, mahu paha.
malu.

saya mula hati-hati.
mengatur langkah agar tidak tergelincir.
kerana ,
saya pasti. saya sedang diperhati.
saya sedang diuji.

saya tidak mahu malu sendiri.
Allah menguji kerana sayang.
pasti . amat .
maka, saya HARUS berusaha.
titik.



kat mana-mana pun boleh tidur =_='




::.kalau senyuman itu yang mampu membahagiakan mereka, tak menjadi kesalahan kalau aku turutkan tanpa kesah, tanpa peduli apa kata hati.::



6 comments:

* miss vast * said...

(:
dear,
bagi peluang utk diri kamu berehat oke?

uyaitusaya said...

semalam berpinar-pinar atas padang.
8-7..sape x pengsan weyh.

blk umh pas mgrb letak je kpla terus hilang. k0l 1 baru isya..huhu.

alhamdulillah.diberi kesempatan tok terus bnafas.

lan said...

cian nye..
rehat la time weekend ni ek.. :)

uyaitusaya said...

YUP.
hujung minggu mmg 'syurga' laaa..^_^
ada jgk la masa nak manjakan diri..
ehe.

Nurul Farah Wahidah said...

waa..uya,msih leh b'diri tegak x klo p kls,klo xleh,ak sarankn ko bli la tongkat tau,hehe..

psl jadual ko mmg xdpt nk tlg,mmg dh cmtu,tp ko sndri la kene cri peluang utk rehat, klo hjg mggu tue,ko tido je weh,jgn bgn2 tau,hehe(gurau je)

take some rest dear..:)

uyaitusaya said...

berdiri tegak b0leh.
tid0 bdiri p0n b0ley.
haha

..
thx farah.^^,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...