stay tune

Sunday, March 13, 2011

cikgu-cikgi sakan berjalan

 dari kedah ke johor.
4-12/3/2011 

macam kita nak buat RPH BM la.. ada fokus utama dan fokus sampingan. =)
fokus utama perjalanan saya ke johor adalah untuk melaksanakan SBE yang ke-3, memerhati budaya sekolah yang ada di johor..lain negeri, lain ragam, lain pengalaman dan lain ilmu yang diperolehi. seronok. 

tapi, entry ini khas untuk fokus sampingan. haha.
lawatan ilmiah cikgu-cikgi dari utara ke selatan.
sambil menyelam memerhati dasar laut.=p
dan fokus sampingan ini..biar gambar yang ceritakan segala-galanya.^_^ 

xpdc bermula. 4/3/2011.bertolak 5am dari suasana permai, jitra. subuh di rnr Gurun. ambil sarah di rnr Juru. Lunch d Kampung Dew aka rumah Fizah. =)










ziarah Bandar Di Raja, Kuala Kangsar. dan meneruskan perjalanan.
rehat di rnr Seremban. lunch. pedas dia memang boleh buat menangis!
berbaloi. alhamdulillah. kami sebagai cikgu aka pelancong, selamat sampai. 6pm tiba di Muar.
hari ke-2, sabtu.serang giant untuk beli bekal nak berkelah=)
rojak peteh di tanjung mas
Gunung Ledang, memang terbaik!!
hari ke-3, ahad. menjejaki pahlawan
melaka, bandar bersejarah.
memerhati tinggalan sejarah. balik dari melaka terus singgah tangkak. ada festival kain weyh! memang sakan shopping.=)
hari ke-4, isnin. petang di tanjung mas. makan selagi mampu.
mencipta memori
hari ke-6, rabu. batu pahat.asyik dengan kotaraya. menyeluk kaki di kolam air panas. pic tidak dipamerkan=p
hari ke-7, khamis. wetworld batu pahat.terapi. swimming =)
makan.makan.makan. percutian menaikkan berat badan. tahniah!=p malam terakhir. ikan bakar sabak awor. malam perpisahan. hehe.

hari ke-5??
haha. driver dah pancit.


selasa, hari ke-5.
akibat tiada rehat sejak sampai, berjalan tak ingat dunia.
hari ke-5 Tuhan suruh rehat. sakit kepala tak terkata. balik je dari sekolah terus baring. tak sedar diri sampai petang. kepala berpinar. malam, kepala di jelum dengan kain basah. panadol diberi untuk ditelan.

haha. uya..uya..
*geleng kepala.

walau masih ada sisa2 badan bagi isyarat suruh rehat. gagah jugak drive sampai batu pahat. sakit tidak dipedulikan.=p

bertolak balik ke rumah masing-masing pada hari sabtu 12/3/2011. 5.20am.
subuh di rnr seremban. tiba di rumah dalila yeop lebih kurang 11am. lunch disediakan. hehe. bertolak balik. 12.30pm. selamat sampai di taiping 2.30pm. pelik sebab sampai awal. kelajuan? jangan tanya. hahaha


kesimpulan untuk percutian ini.
ALHAMDULILLAH. TERIMA KASIH TUHAN. 

















seminggu yang sakan tak buka kerja langsung dah berlalu. 
kembali mengadap assignment. -_-"



::.kalau senyuman itu yang mampu membahagiakan mereka, tak menjadi kesalahan kalau aku turutkan tanpa kesah, tanpa peduli apa kata hati.::

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...