stay tune

Monday, April 25, 2011

seharian di pulau hadir keinsafan.

tak. pulau pasir base survivor tak secantik ni.


saat diri ditinggalkan,
burung-burung itu seolah mengejek,
daun-daun itu mengajak berbual,
ombak-ombak itu menghempas marah,
seharian di pulau hadir keinsafan.

saat diri ditinggalkan,
diri ini sendiri berdiri,
rasa lemah itu hilang,
rasa takut itu pudar,
rasa bangga itu mengecil,
diri kini tiada sesiapa,
seharian di pulau hadir keinsafan.

di pulau itu,
aku merenung diri,
berfikir sendiri.
aku seolah-olah sedang bersoal jawab dengan Pencipta,
saat dimana semua kesalahan seolah-olah dilayarkan,
saat dimana aku bertanya siapa dan mengapa aku pada hari ini.
burung itu mengejek lagi,
daun-daun itu bergeser menemani,
ombak-ombak itu terusan memarahi,
seharian di pulau hadir keinsafan.

saat diri ditinggalkan,
iman diuji.
bergantung harap sepenuhnya pada Illahi,
menyedari aku tidak sendiri,
bertemankan mereka yang seolah-olah tidak mengizinkan aku di sini.
aku benar-benar teruji. aku benar-benar bersama Illahi,
seharian di pulau hadir keinsafan.

rindunya aku pada manusia-manusia di pulau seberang.
rindunya aku pada manusia-manusia walau hanya ingin rasa berang.
rindunya aku pada manusia-manusia walau hanya melihat tapi tidak tahu.
di pulau itu aku punya masa untuk berfikir.
berfikir dengan dalam.
aku amat ingin menghargai manusia-manusia itu.
aku amat ingin menghargai makanan-makanan itu.
aku amat ingin menghargai masa sibuk itu.
aku amat ingin menghargai berbual,bercakap, berbicara dengan manusia-manusia itu.
hanya kerana aku sendiri di sini.
seharian di pulau hadir keinsafan.

Ya Allah, perkuatkanlah imanku,
jauhilah diri ku dari bisikan-bisikan beracun itu.
hindarilah diriku dari rasa resah itu.
hindarilah diriku dari perasaan kacau itu.
aku kini sudah pulang.
aku kini ingin senyum.
biar gusar itu hilang.
kerana seharian di pulau benar-benar hadir keinsafan.

mengharap ada yang menjemput dari Pulau Tuba (':


survivor
pulau pasir
19/4/2011
hari ke-3 di Pulau Tuba
aku kian pulih(':






*masa pulang dari pulau pasir, setiap wajah, setiap nama terbayang di fikiran. ingin sekali peluk satu-satu.
SYUKUR YA ALLAH. MASIH DIPINJAMKAN NYAWA.






::.kalau senyuman itu yang mampu membahagiakan mereka, tak menjadi kesalahan kalau aku turutkan tanpa kesah, tanpa peduli apa kata hati.::




3 comments:

maizatul suraya said...

kerdilnya diri kita.

-just bw here. salam ukhuwah from pj shalala bainun. :)

uyaitusaya said...
This comment has been removed by the author.
uyaitusaya said...

WAA..PJ SHALAL..ADEQ BRADEQ LA KITE KAN..(:

PL K0RANG DAH LAME ABEH..CAMNE SURVIVOR KT PANTAI MERDEKA??^^<

SALAM UKHWAH DARI PJ PARAGON..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...