stay tune

Thursday, June 23, 2011

ilmu dunia ilmu akhirat



اَللَّهُمَّ لاَ سَهْلَ إِلاَّ مَا جَعَلْتَهُ سَهْلاً وَأَنْتَ تَجْعَلُ الْحَزَنَ الصَّعْبَ إِنْ شِئْتَ سَهْلاً

“Ya Allah! Tidak ada kesenangan melainkan pada perkara yang engkau jadikan kesenangan padanya. Dan engkau menjadikan kedukacitaan dan kesukaran sebagai mudah dan senang jika Engkau kehendaki.”




sungguhpun aku tersenyum gembira dengan apa yang aku peroleh hari ini,
hati sayu memikirkan,
adakah di dunia kekal sana aku masih mampu tersenyum?
solatku diiringi sujud syukur kerana hari ini,saat ini,
masih diberi kesempatan untuk hidup,
masih terbuka ruang untuk merasa bahagia,
dan masih diizinkan Allah untuk kecapi kejayaan.
sungguh, sering mengingatkan diri,
segala yang ada, yang aku miliki,
pinjaman semata.



TERIMA KASIH ALLAH.
KERANA MASIH SETUJU MENJADIKAN AKU INSAN YANG BAHAGIA.
ALHAMDULILLAH WALHAMDULILLAH LILHAMDULILLAH.

kata emak..tahniah, nak DSLR x? *ok, ayat belakang tu tipu -_-"





















^^yang dikatakan masalah itulah sebenarnya hidup.
ya. kau masih hidup. mahu merungut lagi? <<
















2 comments:

nur khalilah hassan said...

tahniah uya...:)

uyaitusaya said...

TERIMA KASIH ILA.

ALHAMDULILLAH :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...