stay tune

Sunday, July 31, 2011

^^ramadhan dan gastrik~~

Lafaz niat untuk sebulan puasa :
niatsebulanpuasa
Sahaja aku berpuasa keseluruhan bulan Ramadhan kerana Allah Ta”ala


Doa berbuka puasa :

doaberbuka
Ya Allah bagi Engkau aku berpuasa dan dengan Engkau beriman aku dengan rezeki Engkau aku berbuka dengan rahmat Engkau wahai yang Maha Pengasih dan Penyayang.

 
salam ramadhan buat semua. 
Alhamdulillah masih diberi peluang oleh Allah 
untuk merasai nikmatnya beribadah dalam bulan penuh barakah ni. :) 
ramadhan bersama gastrik.
 
gastrik?
yep. sakit dia hanya orang yang alami je tahu macam mana.
gastrik dalam bulan ramadhan bukan helah untuk tak puasa.
cumanya sakit itu memang akan datang atas sebab peningkatan asid dalam perut bila kita tak makan.
tindak balas kimia kata sains.
betulkan jika saya salah. tak sia-sia belajar anatomi. heh~ -_-"
maka, KAMU si pengidap gastrik AKA UYAITUSAYA,
jangan abaikan pengambilan ubat. ubat??xtawu xtawu
dan kemestian untuk bersahur. haha. pagi tadi macam tak terbangun je.
kerna itu adalah sumber tenaga yang kamu boleh usahakan
untuk sepanjang hari berpuasa.
KAMU juga tidak digalakkan untuk membayangkan keenakan makanan 
kerana imaginasi atau faktor psikologi ini pun boleh meningkatkan keasidan perut.
tak percaya?
pengidap gastrik sila cuba. haha.
 
walau apa pun ia,
ramadhan adalah tawaran hebat yang Allah berikan untuk kita.
untuk baiki mana yang lemah.
untuk topup mana yang kurang.
untuk tampal mana yang berlubang.
pintu syurga dibuka buat kita.
diampuni segala dosa yang lalu.
pahala berlipat ganda.
perisai seksaan api neraka.
doa yang sangat mustajab.
dan WOW!! ada banyak lagi.
tapi...ehem..ni untuk mereka yang berpuasa ya..
untuk mereka yang rebut tawaran Allah.
dasyat nih.. siapalah yang tak nak kan?? :)
 
budak kuat makan yang mengidap gastrik. -_-"
 


ehem..
dah berapa kali jumpa ramadhan dah.. 
saya mendoakan buat perokok tegar,
boleh belajar berhenti merokok. 
jangan pulak dengar azan magrib,
rokok dulu yang dicari, bukan kurma. :)
 


5 comments:

Anep Radzi said...

ske baca pesanan yg last 2..
hahhhaha...

amal_fc1303 said...

hope pasanan ko tu smpai la ke pembaca2 yg merokok tu. i like it. hehehehe

salam ramadhan uya..

shazatul shifaa zulaikha zulkifli said...

aipp . sahur jgn tak sahur .

* miss vast * said...

hey,slmt b'puasa..dr pesan makan ubat ye? (:

uyaitusaya said...

ANEP : EHEMMM..JANGAN SUKA JE...:p

AMAL : HARAP2 MACAM TU LAA.. :)

SHIFAA : AAIIIPPPP..BANGUN SAHUR!!! HAHA

AIN : UBAT ??? :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...