stay tune

Wednesday, September 21, 2011

aku, islam dan mereka .

entah mengapa hati terasa goyah ,
bukan kerana siapa aku pada hari ini ,
bukan kerana malu pada apa yang aku ada ,
tapi kerana mereka .
usaha mereka,
kesungguhan mereka,
seolah-olah semangat mereka itu mendahului aku.
tercabar .
ya, mereka harus tahu ,
aku tercabar dengan usaha mereka itu ,
aku tercabar dengan kesungguhan mereka itu .
semangat itu seperti ingin mengalahkan aku .
bukan ,
bukan kemenangan yang aku cari,
apatah lagi kekalahan,
sebaliknya ,
doa aku pada hati,
biar wujud suatu hari ,
kita mampu seiring bersama-sama memayungi Islam.
Allahuakbar!


Ustaz A. Rahman Reved b. Abdullah : perkongsian memeluk Islam






21/9/2011
dewan ibnu khaldun
Majlis Dialog Islamic Interfaith
"kalau kamu bersama saya, 
pasti kamu merasai apa yang saya perkatakan".

2 comments:

mohd asran said...

as salam, 'aku, kamu, islam dan mereka'..
terima kasih..:)

uyaitusaya said...

PERTAMA - TERPAKSA
KEDUA - RAGU2
KETIGA - TERPANGGIL
KEEMPAT - RELA HATI

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...