stay tune

Thursday, September 8, 2011

lapan tahun yang tertinggal .

"rodhiyah..hg macam dulu jugak..kuruih.."

"rodhiyah dulu belemoih.."

"rodhiyah, awat hg tinggi semacam.."

"rodhiyah, hg dok berlari ataih padang lagi ka? "

"pas habeh sekolah hg teruih hilang.."


*senyum*


8tahun. lama.
benar . saya hilang begitu saja.
hilang punca di mana silapnya.
mungkin bimbang tiada yang mengingati,
bimbang tiada yang mengenali.
senyap. diam sibukkan diri.
baru-baru ini, lewat kebelakangan ini,
tak, dalam tahun ini..
saya benar-benar terpanggil untuk mencari semula,
menjejaki semula..
semua kenalan yang pernah tercatat dalam memori.
ya saya maksudkan SEMUA.
Alhamdulillah, masih diberi peluang.
ralat dengan pemergian arwah seorang sahabat..wan mohd farid b abdullah . alfatihah~
benar, raya kali ini tak seperti raya-raya sebelum ini.
Allah izinkan saya bertemu mereka.
Allah izinkan saya berkongsi cerita bersama mereka.
Allah izinkan saya mengimbau balik segala yang tertinggal.
syukur.
ya, benar. terlampau banyak yang saya tertinggal.
malu pun ada. seolah-olah tak tahu apa-apa.
saya azam pada diri, ukhwah ini tak akan saya sia-siakan.
tak akan saya buang.
sahabat , tolong pimpin saya andai saya terleka.
tolong bangunkan saya jika saya terjatuh.
tolong tegurkan saya jika saya tersasar.
tolong.
8tahun. lama.
terlampau lama saya ambil masa untuk menjejaki semua.
rugi.

rumah daddy kata mereka. haha. berkumpul di rumah saya.

ikhwan,awie,sufrie,aimin,izuan,muhammad :)

asiah,ain, syikin, izati,hamizah :)

kalau perasan, dalam gambar ni ada awanis, fatin, dan mastura :) rumah ke 5.

kerana Allah juga yang mengizinkan kami bertemu. :) rumah ke 6

hujung sekali > sarafina :) rumah ke 8

beraya ke rumah cikgu nizam :)

beraya ke rumah cikgu aisyah.. haa..ada hayazi :)

setia bersama menjayakan program beraya sakan 2011. hehe ^_^


alhamdulillah.
saya masih boleh sebut nama sorang2.
cuma ada dua tiga orang yang tak berapa jelas.
bila disebut-sebut dalam cerita,
saya perlukan kawan-kawan untuk ingatkan balik.
teruk.


dulu kita dok main kejar-kejar masa rehat.
dulu kita dok makan laksa dan ais kacang tepi luar pagar sekolah.
dulu kita dok terjun sungai sama-sama belakang rumah sarafina,
kadang-kadang belakang padang sekolah :P
dulu kita dok baca sifir sama-sama lepas waktu rehat.
dulu kita dok rebut sapa nak tekan loceng masa habis rehat.
macam-macam.
dan yang paling bahaya dalam bab ingat-ingat ni.. sufrie.
daya ingatan dia bahaya. haha.
jangan tanya kenapa.

sungguh.
raya tahun ini amat berbeza.
amat puas hati.
amat gembira.
amat terasa masa cepat pergi.
amat rindu dengan masa lalu.
amat sedih untuk berpisah.
amat sayang pada semua kawan-kawan :') *habuk*

kawan-kawan,
harapan biar nanti kita sama-sama berjaya.
tak kira dalam bidang apa pun.
kalau belajar, biar kita cemerlang dengan pelajaran kita,
kalau bekerjaya, biar kita cemerlang dengan pekerjaan kita,
kalau berumah tangga, biar kita cemerlang dalam pembinaan keluarga kita.
begitu.
berjaya ini bukan skop,
"kau kena masuk universiti, dapat ijazah"
bukan.
Allah Maha Mengetahui.
segala yang Allah susun itu sudah cukup baik untuk kita.
usaha-usaha-dan usaha lagi.

sama-sama berjaya ya!
*senyum*

2 comments:

aein asheqeen said...

thanx a lot..nk nanges je mse bce nie..semoga kte sme2 berjaya dunia dan akhirat..frez4ever..btw ade muka sy la dlm ini entry :)

uyaitusaya said...

:')

*HABUK!*

SEMOGA UKHWAH KITA TERPELIHARA ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...