stay tune

Thursday, March 8, 2012

kosong. jangan baca.

lega. sikit. tak banyak. tak banyak lega sebab dalam kepala fikir macam-macam. rasa berterabur semua benda.lega sebab assignment dah makin kurang. makin kurang maksudnya masih ada lagi. satu kena siapkan dalam tempoh cuti ni. satu lagi kena siapkan dalam tempoh praktikum. praktikum? ok. part ni yang buat lega jadi tak banyak. rabu lepas ada taklimat praktikum. ustaz asri pesan, betulkan niat nak pergi praktikum. ting! dan aku baru tersedar, aku sangat kosong. tak terniat apa2. kosong, sangat kosong. tak macam nak pergi sbe dulu, macam-macam dalam kepala. haishh~ tak tahu la. aku rasa aku patot pasang niat. yep, aku patut pasang niat, biar apa yang aku buat nanti jadi ibadah, tak gitu?

sekolah pertama aku bakal berkhidmat. jangan tanya apa aku rasa.


hari ni rasa cergas. mungkin sebab hidung dah tak selesema, badan dah tak panas, tekak dah tak sakit. aku dah sihat! yeaahh!! rasanya ini la demam yang aku tak reti duduk diam, tetap ke hulu ke hilir tanpa hirau kepala berpusing-pusing pening. nak-nak lagi bulan ni jugak aku banyak keluar masuk hospital. bukan sebab aku yang masuk hospital, tapi orang-orang keliling aku. bau hospital tak membina langsung. lagi sakit kepala ada. tapi syukur la, sebab aku rasa aku dah lama sangat tak buat scene jatuh-jatuh pengsan tengah orang ramai. lepas je solat asar tadi terus meroyan nak cabut rumput kat laman rumah. nak peluh-peluh la konon. agak terseksa bila demam masa musim assignment, sebab nak letak kepala pun rasa tak sedap hati bila fikir ada banyak lagi kerja nak kena selesaikan. tapi hanyut jugak bila migrain datang. migrain? aku baru tersedar, dah lama aku tak makan coklat...sedapnyaaaa....

asal penulisan aku dah macam tulis diari? tak style langsung. sebab dah tak ada orang nak dengar cerita aku kot. ke sebab aku dah hilang deria nak bercerita dengan orang?apa aku nak cerita sebenarnya ni?
hmm. aku rasa aku belum cukup kebal. sebab aku rasa tak ada lagi gangster yang cabut rumput kat laman rumah sambil mata berair. lain kali jangan pandai-pandai panggil kalau tahu tak boleh nak berhadapan. sekian~




selitselit:
terharu bila amer aka betong yang jarang-jarang bersembang tu,
 tiba-tiba datang masa dalam dewan "uya, selamat hari wanita sedunia :')"



mata pena,

12 comments:

snf said...

jga diri jaga kesihatan jaga jaga untuk praktikum.selamat selamat berpraktikum uya:-) boleh boleh dan boleh!

Muna said...

Jaga diri kak uya.. sape kata tak ada yang nak baca? sy baca je :) wee..

uyaitusaya said...

SNF :
AURA PRAKTIKUM BETUL2 TERASA SEKARANG..NGEE~

uyaitusaya said...

MUNA :
:")

nur khalilah hassan said...

kosong??jgn baca?? dah terbaca..huhu..gudluck for praktikum..sama2 kte set niat kte utk mmpersiapkn diri sbg pendidik lillahita'ala..insyaAllah..:)

Qaseh Ana said...

nak penulisan ilmiah satu b4 msk prktikum..kui3..
p/s : eleh..kami pn dpt wish dr amir jgk..hihihihi..=P

ieja said...

jgn sakit2 ea dik..praktikum sangat best! Uya kena lagi kuat fizikal + mental masa kat sekolah :)

uyaitusaya said...

ILA :

KAN..CIKGU KAN PEKERJAAN YANG MULIA.. :')

uyaitusaya said...

ANA :

INSYAALLAH. UYA AKAN USAHA KAN. HEHE. KAN..NAMPAK AMIR DOK WISH.. TERHARUNYA SEBAB DALAM RAMAI-RAMAI TU DIA ANTARA YANG INGAT HARI WANITA.. :')

uyaitusaya said...

K.IEJA :

NAK DUDUK-DUDUK SEMBANG DENGAN K.IEJA PASAL PRAKTIKUM!^^//

anisyuhada said...

selamat berpraktikum kak uya (:

uyaitusaya said...

TQ ANIS...CUAK GILE KOT..HAISH~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...