stay tune

Wednesday, April 11, 2012

praktikum 1 # bukan hari aku

hari ni, hari cuti.
tapi aku rasa hari aku sorang je yang cuti.
orang sekeliling semua sibuk. SEMUA.
rasa kelakar sebab aku sorang je yang beriye cuti.
memandangkan semua orang sibuk dengan aktiviti masing-masing,
aku pun menyibukkan diri,
tak best la cuti sorang2 kan!:')
jom kerja.
aku keluarkan buku nota praktikum,
tak cukup tu, aku keluarkan jugak buku pengajaran harian.
buku yang dah sebulan aku usung ke hulu ke hilir,
dah sebulan aku conteng macam-macam benda,
dah sebulan aku naik muak bila tiap-tiap malam tulis pengajaran harian.
aku selak satu-satu,
aku baca satu-satu,
aku fikir satu-satu,
aku renung satu-satu,
 wah! aku dah paksa otak aku untuk bekerja!
aku rasa sibuk sekarang,
jangan sapa-sapa berani ganggu aku!





















hmmm..
melalui pemerhatian aku yang satu-satu tadi,
satu soalan yang tak pernah hilang dari dulu,
"boleh ke aku jadi cikgu?"
buku rekod pengajaran tu,
aku ulang balik baca,
SATU-SATU.
hari ni, betul-betul bukan hari aku.
sedih. titik.






selitselit :
yang kita nak jauh, datang makin hari makin dekat.
yang kita nak dekat, jauh.jauh.jauh.
dan ini, bukan kata-kata kosong.





si Ali-kelantan pekat, si syukri-garang tahap terberak, si Ling-gosip dan kawen, si Hazwan-ustaz pj, si Latiffi-mata senyum. PASTI RINDU!

haha. ini dari Maytha (6) -anak murid berbangsa Siam. :)







mata pena,

11 comments:

sYaMiL HaTtA said...

Believe in your self (^_^)

Romeo Laut said...

Hai cikgu. Lawa. Hahahahahaha.

snf said...

cikgu uya memang cantik. budak lukis lukis lagi lah cantik.tahniah untuk fasa 1. snf pun ada ceritera fasa 1.jom jom!

AmALiNa aFIqAh said...

insyaAllah. uya boleh. kita semua boleh. semoga Allah permudahkan segala urusan kita untuk menjadi seorang pendidik... amin

Ann Ishak said...

kiut miut cikgu ni hihihi

uyaitusaya said...

SYAMIL

:) SEDANG CUBA

uyaitusaya said...

EDDIE

NAH 20SEN ;)

uyaitusaya said...

SNF

YEAHHHHHH!!!SELAMAT BUAT MASA SEKARANG ;)

uyaitusaya said...

MALIN

MOGA DIPERMUDAHKAN..AMIN..:)

uyaitusaya said...

K.ANN

TERIMA KASIH SUDI SINGGAH ^^

peace289 said...

pndai ank murid ko lukis gamba..huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...