stay tune

Friday, April 6, 2012

praktikum 1 # kebetulan tertiga meja

benarlah kalau berdua, pasti ada yang ketiga.
buktinya, malam itu.
ketiga, keempat,kelima, keenam, ketujuh.
nah, tujuh orang.
maka malam itu, daripada dua jadi sembilan.
:)

rindu.
baru saja sebutsebut.
lama sungguh tak jumpa classmate.
tapi kalau tengok kalendar, tak ada la lama mana.
perasaan saja.
mungkin sebab rutin harian dah berubah.
kalau dulu, pagi-pagi mesti muka classmate dulu yang kita nampak.
yang datang awal tapi muka ketat.
yang datang lambat tapi muka slumber.
yang ntah dari mana muncul tapi dah berpeluh-peluh.
sungguh. banyak betul perisa.
masing-masing punya cara.
ada dari gayanya buat hati senang.
ada dari gayanya buat hidup lintang pukang.
ada dari gayanya sekadar nak minta penampar.
tapi, masih rindu. sungguh.

malam itu, labulabi ketemukan kami.
dari semeja, jadi dua meja, jadi tiga meja.
aku keluar dengan k.long untuk isi minyak kereta.
dah alang-alang keluar juga untuk isi perut.
tak tahu sama ada aku dah lama sangat tak keluar malam,
atau memang malam tu semua isi rumah keluar.
ntah. ramai sungguh.
dan keramaian tu telah bawak aku sampai ke sebuah kedai bukan kebiasaan.
dan itu yang menemukan kami, >  kedai labulabi :)



anep, amer, alep, atoi, jack, nabil, aslo


dan.
masing-masing punya cerita untuk dikongsi.
dan.
semua cerita berkisarkan sekolah masing-masing.
bukan lagi cerita, kau tak puas hati dengan aku aku tak puas hati dengan kau,
bukan lagi cerita, kau amek awek aku aku amek awek kau.
bukan lagi cerita, kau datang kelas lewat lecturer nak terajang kau. eh?
haha. bukan. bukan lagi.
topik telah bertukar. tanda kami sedang menuju ke alam perguruan.
status pelajar kian kabur, dari hari ke hari.
sekarang kami pulak yang terajang budak, bukan lecturer terajang kami. eh.eh. eh.
hahahaha. kenapa "terajangterajang" nih?
tanya mereka ;)

TAPI.
BILA AWEK CUN LALU, CEPAT-CEPAT PASANG AYAT KALAU-KALAU BOLEH MENGAYAT. ceh~ macam biasa. dan itu saja yang masih belum berubah. :P maaf kawankawan. pendapat peribadi. haha.

DAN TAPI LAGI.
CERITA PASAL NO TELEFON, KORANG TOLONG LUPA BOLEH? aku rasa macam malu tujuh keturunan. aslo dengan aqmal memang tak boleh simpan rahsia langsung. cis!




selitselit:
seminggu lagi.
dan suprise menanti pada hari terakhir di Siputeh.
kami 8 orang akan bekerja keras "ketukketuk". :)









mata pena,

16 comments:

anisyuhada said...

"dah besar dah dia" :D

pika said...

sangat rindu kwn2...
tiap2 minggu mesti nk jumpa..

sYaMiL HaTtA said...

hehehe
nak taw cerita pasal no telepon ;p

akmal alif said...

tudiaaa..semp0o0oi..nah hg taik aku.. *

Anep Radzi said...

uya, nak no tepon bleh...???? hahahhahahahahahhaa....

uyaitusaya said...

ANIS

BELUM CUKUP BESAR LAGI. HEHE

uyaitusaya said...

PIKA

KAWANKAWAN YANG BAGI WARNA DALAM HIDUP KITA, SAMA ADA KUSAM ATAU CERIA :)

uyaitusaya said...

SYAMIL

HAHAHAHA. TAK KAN CERITA.

uyaitusaya said...

ALEP

HAHA.CIS!

uyaitusaya said...

ANEP


NAK KENA TUMBUK?????CIS!

Pj Paragon Admin said...

Uya.....Nak No tipon...hahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahah

uyaitusaya said...

WEEHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!


CIS!CIS!CIS! SEDEY LA ADA MEMEBE MCM NIH. RASA MACAM NAK PIJAK2 SAMPAI LUMAT. WAAAAAAAAA!!!!

Anep Radzi said...

kedekut btol uya...no tepon pun xnk kasi...tpi xpe, aku ade PEN nk bgi kt ko..ko tngl ari 2...hahahaha

Mizz ErMa said...

bakal2 cikgu lah katakan..hehehe

uyaitusaya said...

ANEP


CISCISCIS! WAAAAA....CITE PASAL PEN PUN KORANG KENA LUPA!!!!!!!!!!! XKIRA!

uyaitusaya said...

ERMA

HAAH..SENGET SUMA DAH. MACAMMACAM CITE.;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...