stay tune

Sunday, July 22, 2012

ramadhan dan praktikum

Alhamdulillah..
Allah masih izin untuk diri ini ketemu dengan ramadhan yang mulia,
Allah masih izin untuk diri ini terus menjadi hambaNya,
Allah masih izin untuk diri ini menampal loponglopong iman yang ada,
Alhamdulillah.

ramadhan pertama dapat berbuka dengan satu family...
seronok sangat bila emak telefon pada minit-minit terakhir sebelum azan..
riuhnya rumah..semua ada..kecuali saya.. :')
emak tanya pasal lauklauk untuk berbuka..
ayah tanya pasal ada kurma ke tak..
dengar suara abang yang tengah kalut layan anak-anak dia..
nakalnya budak dua orang tu..
kakak dok berkempen suruh promote kueh raya..
adik tak habishabis nak bagi jeles katanya kat rumah emak dah masak macam-macam..
dan
tanpa sedar
dalam dok gelak usik mengusik dengan adik beradik..
azan maghrib bergema..kurma dicapai..
bersama linangan air mata.. :')
haisshh uya~ sila kuat! ni bukan 1st time!!
sebelum emak dapat kesan anak dia yang sorang ni tengah berabuk mata..
cepat-cepat cuba untuk matikan perbualan..
macam mana nak posting jauhjauh macam ni uya?? haishh~

debaran ramadhan sama naik dengan debaran praktikum.

partner praktikum <3


Alhamdulillah,
kali ini Allah takdirkan untuk timba pengalaman di SK Bukit Tinggi, Kepala Batas.
tak sejauh sekolah praktikum semester lepas.
kali ni lebih tenang memandu pagi-pagi.
tak gelabah nak cepat sampai.
tak payah speed sampai 120km/s.
tak payah keluar rumah gelap-gelap.
balik pon boleh sampai awal.
dekat. Alhamdulillah.
buat masa sekarang, semuanya ok.
perjalanan hari pertama berjalan lancar.
belum nampak lagi kerenah pentadbir..
belum nampak lagi kerenah senioriti..
belum nampak lagi kerenah anak didik..
semoga segala-galanya baik-baik belaka.
semoga Allah izin.

terus tembak doa.



selitselit:
ramadhan kene pulun. 
praktikum pun kene pulun. 
jangan jimatjimat.
usaha selagi boleh! ;)





mata pena,

Tuesday, July 17, 2012

hidup mati hidup.

dia,

ingatkan saya,
saya, manusia berpenyakit,
saya, tak sekuat mereka-mereka.
tak buat apa-apa pun saya boleh jatuh pengsan,
inikan pulak lasak-lasak.
dan hari ini,
mereka ingatkan saya,
saya langsung tak tahu apa-apa,

perihal dia.
 



"hidup bukan untuk hidup. 
Tapi hidup adalah untuk yang maha hidup.
Hidup bukan untuk mati, namun mati untuk hidup
Mati bukanlah akhir dari kehidupan, 
tapi mati adalah awal dari kehidupan yang sebenarnya.
Matilah untuk hidup bukan hidup untuk mati."












selitselit: 
selalu sangat mengeluh murid taknak dengar cakap,
nah! murid masalah pendengaran. dengar tidak, bercakap pun tidak.
kau sanggup mengeluh lagi?











mata pena,

Monday, July 9, 2012

push and up.









part time.
kerah tenaga hujung minggu.
lepas la nak buat belanja.
lepas la nak kurangkan beban mak ayah.
lepas la untuk tak merungut dengan elaun yang tak masukmasuk.

push and up.
terharu dengan kehadiran mak ayah yang sanggup redah hutan.
kata emak, demam yang tak kebahkebah buat saya makin kurus.
kata ayah, larat ke nak susahsusah macam ni?

push and up.
ada cerita menarik di sebalik kehidupan dalam hutan.



push and up?





mata pena,
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...