stay tune

Tuesday, September 11, 2012

afiq.

lokasi : 4 Pintar
masa : 11.45pagi
tarikh : 12 September 2012


firdaus : cikgu, cikgu.. - tarik-tarik lengan baju-
cikgu : ye firdaus..kenapa..?
firdaus : kesian afiq cikgu..
cikgu : kenapa dengan afiq? - sambil pegang bahu afiq-

~afiq duduk sebelah firdaus~

afiq : emak saya meninggal masa beranakkan saya.

~diam. tak tahu nak respon~

afiq : emak saya meninggal masa beranakkan saya cikgu.

~afiq ulang. mungkin dia ingat cikgu tu tak dengar~

cikgu : mana afiq tahu ni?
afiq : ayah saya bagitaw, ayah saya cerita doktor kata, kalau emak saya tak beranakkan saya, saya mati. kalau emak saya beranakkan saya, emak saya mati.
cikgu : afiq tanya ayah?
afiq : -tunjuk surat beranak- dalam ni nama emak saya lain. sekarang nama emak saya lain. sebab tu saya tanya ayah.

~diam.diam.diam~

afiq : cikgu..cikgu..
cikgu : ye afiq..
afiq : emak saya pilih saya..
cikgu : -tangan usap kepala afiq-

mata dia bergenang. tak hirau kawan-kawan lain tengah buat bising macam kena rasuk. mata cikgu......

cikgu : firdaus, pergi naik bilik guru, cari cikgu yang mengajar kelas sekarang. masa cikgu dah habis.

~keluar tanpa toleh belakang~


afiq..belajaq rajin-rajin na.. afiq kena jadi budak pandai..
cikgu ajaq afiq sampai pandai taw.




berabuk lagi~ 

:')




##kadang-kadang kita memang nak orang sekeliling sentiasa ada untuk dengar cerita kita kan. bukan untuk mohon simpati..tapi untuk kita lepas segala rasa.




selitselit :
nampak macam ada respon. mohon Allah setuju dengan perancangan ini.

12 comments:

sYaMiL HaTtA said...

sedih owh bdk nie.
ak doakn afiq menjadi anak yang soleh. yang sentiasa mendoakn kebahagian ayh dan ibunya kelak.
AMIN!!!

Romeo Laut said...

Cikgu pun terus ke tandas untuk mengalirkan air mata. Heheheh.

uyaitusaya said...

SYAMIL

AMIN :')

uyaitusaya said...

EDDIE

TX UTK ENDING~ :P

uyaitusaya said...

EDDIE

TX UTK ENDING~ :P

anisyuhada said...

kak uya tolong sampai peluk cium untuk afiq ;')

Romeo Laut said...

Hahahahah..

uyaitusaya said...

ANIS :

TAKAT USAP KEPALA BOLEH. PELUK CIUM VALID UNTUK MURID PEREMPUAN JE.. HEHE.. MEH BUKIT TINGGI! SERONOK SANGAT.

didie noxious said...

afiq budak bijak!kecik2 dah blh faham erti pengorbanan :)

uyaitusaya said...

KALO TENGOK MUKA DIA MASA DIA CAKAP "EMAK SAYA PILIH SAYA" MEMANG....... HAISHH~

[saia owdah] said...

sob sob. :'(
speechless. nsb xjd time odah sbe, klo tak, dgn odah2 skali meraung. huhu

uyaitusaya said...

SEMPAT KENAL DENGAN AFIQ X??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...