stay tune

Monday, October 29, 2012

kalau aku tak serang kau, kau serang aku. so?

baik aku yang selamatkan diri!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
badan rasa sakit-sakit.
lenguh-lenguh.
maka keputusan untuk menyihatkan badan dibuat.
maka bercangkul-cangkulan cik uya dan cik asyikin di laman yang serba semak itu.
aktiviti mengeluarkan peluh dan bersosial bersama alam berakhir dengan kejadian bunuh membunuh.
scary mary. terjerit sana sini. haishh~ hilang kemachoan aku -_-"



dari kiri; aqmal,anep,amer. masing-masing dengan senjata masing-masing. nervous. tak tahu sape yang bakal kena serang.



kenapa ni? kenapa ni?
curious la konon.
 .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

terkejut usah cerita. memang menjerit. aku rasa ular ni pun terkejut dengar aku menjerit *_*


ada satu lagi gambo.
tapi macam tak sampai hati nak letak.

apa-apa pun terima kasih kepada herohero teratak paragon.
sepantas kilat sampai :-S
terima kasih daun keladi,
bilabila sudisudi la cantas rumput laman kami :-B




selitselit:
final exam. doakan.
keamanan keluarga. doakan.
ketenangan jiwa. doakan.
moga Allah permudahkan segala urusan keluargaku.

selitselitdua:
rindu nak berrunning man dengan kakak.

selitselittiga:
rindu nak berpizzapizzaan hujung-hujung bulan ni. spagetti pon jadi la..haish~



mata pena,



Monday, October 15, 2012

lima jam bersama muhammad nazrin sulaiman

muhammad nazrin sulaiman - ayen.
satu nama yang tak asing aku kira.
yang mungkin dikenali seantero ipda, . . aku kira.
haha. entah lah.
tak rapat mana. 
so, tak boleh nak declare - aku kenal dia.
kenal dari jauh, mungkin.
kenal rapat, belum.
ayen. punya satu peribadi yang agak unik.
unik bagi aku. sebab apa yang dia buat, diluar jangkaan. sungguh.
nak tahu luar yang macam mana jangkaan yang si ayen ni boleh buat,
cukup la bersama dengan dia lima minit, tak perlu sampai lima jam,
kalau kita tak gelak terguling-guling, 
mungkin kita rasa macam nak belasah dia sampai lebam-lebam.
tapi aku belum nampak kawan-kawan aku buat gaya macam nak belasah dia.
kalau alep, ye. selalu kena belasah.
sampai tikus pun sanggup kencing kat dia. 
haha. sorry alep.
ok, berbalik pada ayen.
ayen,
dia dengan cara dia.
dia dengan jalan dia.
dia dengan cakap dia.
dia dengan bising dia.
dia dengan tarian dia.
dia dengan gilagila dia!
itu ayen.

hari ini, aku belajar sesuatu, dari ayen.
kalau pun ada orang yang telah mengetahui cerita ini,
ini aku dengan ayen.
yang aku rasakan, cerita dia terus aku serap dalam hati.
aku hadam sampai lumat.
punya isi. punya ilmu. punya falsafah.
ayen bukan cakap kosong.
susunan ayat aku kurang pasti, tapi lebih kurang beginilah cerita dia,

ada seorang guru, yang meminta supaya anak muridnya membancuh kopi. secawan kopi. murid tu patuh tanpa banyak soal. apabila siap, guru tersebut meminta murid itu minum, pahit. tentu sekali pahit. sebab kopi yang pekat itu hanya dibancuh dengan secawan air. kemudian, guru tersebut meminta lagi murid tersebut membancuh kopi, kali ini ke dalam air telaga pula. murid tersebut patuh. dan guru meminta murid tersebut minum air tersebut. tawar.

jelas ayen, begitulah juga dengan masalah. masalah, kalau kita simpan seorang, telan seorang, rasanya cukup pahit, berbeza jika masalah itu kita kongsikan, kongsikan dengan orang yang kita percaya, beban yang kita tanggung akan jadi lebih ringan. terpulang, mahu pilih simpan seorang atau kongsi bersama kawan-kawan.

terima kasih ayen :) 



ayen dengan falsafahnya. jangan salah faham, dia tak kudung. cuma tak reti duduk diam :p


aku sedang berusaha 'bancuh' 'kopi'. haha.






terima kasih kawan-kawan :)

aku musykil dengan aqmal n atoi.. ape la yang dyrg tengok ye..:P






selitselitsatu:
banyak lagi yang ayen share.
antaranya macam mana nak dapatkan trip kereta api yang menyeronokkan
dan macam mana nak memelihara ayam dengan baik.
terasa macam nak berkongsi dengan yang lain la..boleh tak kawan-kawan?;)

selitselitdua:
kau tengok dia macam senget sikit, kau kata gila.
kau tengok dia penuh dengan sifat kewalian, kau kata alim.
hey, kau tak kan kenal selagi kau belum cuba untuk kenal.
kau..
aku nasihatkan..
jangan sampai terkena.

selitselitiga:
gambar.credit to gajet mahal anep n kawan anep. ehem. :)










mata pena,



Sunday, October 14, 2012

our paklong:)

hmm. macam mana nak mula ye..
ini sebuah entry untuk menunaikan janji :)
janji apa? biar kamikami saja yang tahu.
lama sangat dah tertangguh..
^^

sekadar ingin memperkenalkan my classmate yang paling tinggi dalam paragon!
Shahrul Azmir bin Abu Yazit aka paklong.
motif? xde... hahaha.
selingan untuk meluahkan betapa sayangnya paragonians terhadap paklong.. :D


video
malas nak godekgodek untuk edit. sila telengkan kepala anda untuk mendapatkan hiburan yang maksima!;)



2008
Shahrul
2009 
Azmir
2010
Amer
2011
Paklong.

sebenarnya aku tak tawu pon bila start panggil paklong. tapi tu la kronologi nickname yang aku guna, yang melekat skrg >> amer. antara orang pertama yang aku kenal selain lin dan aqmal. zuhir terkecuali. sebab sama-sama interviu untuk masuk ipg..dalam sesi kumpulan, aqmal yang pongpangpongpang bolot semua point cerita tentang penjagaan sungai/alam sekitar/ ape ntah aku pon dah tak ingat..dan tiba-tiba azmir mencelah cerita pasal ulam-ulam tepi sungai. hahaha! dan kami mula berkawan masa hari pertama daftar di dewan besar ipda, bertegur masa tengah sesak sesak tengok list nama yang ditampal untuk cari siapa nama mentor.....alkisah~ :)

paragonians :) sorry guys..yang kita 'tulistulis' tanpa pengetahuan amer tu hilang..tak dapat nak di publish kan.. :(





antara yang terlibat secara serius dalam pembikinan "kami sayang paklong"


amer pon mr DIY..tak payah jenohjenoh cari kat tempat lain :D



pueh hati tak???? haishh~ :P














selitselit :
takut tahu tak bila kena tinggal. 
teringat perasaan masa survivor PL. sedih!
jadi>sila jangan tinggal saya. :")
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...