stay tune

Saturday, November 17, 2012

Allah panjangkan usia

pengalaman semalam memang . .
entah. tak tahu macam mana nak gambarkan.
patutlah sebelum bertolak tu rasa tak sedap hati.
rasa lain macam je masa memandu.
sekarang aku betul-betul tahu macam mana rasa perasaan tak sedap hati.
lain kali take note. kalau tak sedap hati, jangan teruskan. boleh macam tu?
ada benda nak jadi.
dan 
semalam
adalah hari yang paling banyak aku beristghfar
hari yang paling banyak aku cakap 'benda dah nak jadi'
redha. pasrah.
sebab tahu dah memang akan kena langgar.
tahu dah memang tak boleh buat apa.
nampak dari cermin pandang belakang.
redha.pasrah. dengan dua kali hentaman yang cukup kuat.
sitbelt memang penyelamat kedua selepas Allah.
Allah yang tentukan semua ni.
benda dah nak jadi.
dah memang tertulis macam tu,
masa tu, kat situ.
:") Ya Allah.....
menggeletar satu badan.
terkejut.
apa-apa pun, 
hari tu jugak,
hari yang paling banyak aku bersyukur.
Alhamdulillah.
aku dengan kawan aku ok.
cuma ambil masa yang lama tersadai tepi jalan.
blur. tak tahu nak buat apa.
blur. dengan badan yang dah seram sejuk.
alhamdulillah.
yang langgar tu tahu salah.
dan ingin bertanggungjawab.
alhamdulillah,
anak-anak kecik dia semua selamat.
dengan isteri yang sarat mengandung lagi.
dari cerita abang tu,
dia pun dalam keadaan pasrah,
jalan penyelesaian memang langgar je keta aku.
nak mengelak, ada motor sebelah.
kuasa Tuhan,
rasa yang aku rasa,
selain takut, aku bersyukur.
kalau motor tu yang jadi pilihan,
dengan kelajuan kereta tu, aku dah boleh agak apa berita yang bakal keluar esoknya.
"benda dah nak jadi.."
perjalanan balik tadi, terpaksa tempuh jalan yang sama.
aku genggam stereng kuat. cuak dia macam pertama kali nak test jpj.
takut atas sebarang kemungkinan.
rupanya...
terkejut tu masih ada..
Allah.......


dalam kenangan~ :'( retak dan pecah. duadua:''''(





ayah : keluar rumah kita kena ingat Tuhan. jangan nak seronok sangat. lagi2 atas jalan. kita kena beringat. kita tak langgar orang, orang langgar kita. Allah kata jadi, maka jadi lah. alhamdulillah, tak ada apa-apa. tu bukan saja-saja Allah tetapkan macam tu. Allah bagi peringatan.tahu?






selitselit: 
azam sempena hijrah. memandu tak lebih 80km/s
terdesak sekalipun takkan lebih 100km/s






mata pena,



5 comments:

anisyuhada said...

Alhamdulillah :")

uyaitusaya said...

ALHAMDULILLAH. :')

didie noxious said...

pa cta kwn?

uyaitusaya said...

MACAM TU LA CITENYE~~ :')

Mizz ErMa said...

ya allah..nasib baek semuanya selamat..ngeri pulak sy rasa..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...