stay tune

Friday, January 11, 2013

ringkas.

.2013.
pelajar tahun akhir.

makin malas menaip. maaf.
mungkin datang mood nanti. 
ada la kot benda alah yang ingin dikongsi.
sekarang satu aje.
sungguh-sungguh aku rasa ajal tu dekat sangat.
aku mula menjejak. segala.
satusatu.
bekalan belum cukup. tu aku yakin.
maka, mana usahanya?

untuk dunia,
aku berharap, aku boleh berjaya.
biar Allah menilai, segala segi.
untuk akhirat,
aku sungguh-sungguh, nak balik kampung halaman.
tanpa ragu!

semoga Allah setuju.
dengan perancangan aku ini.
tembak doa.


menjejak pada yang sudi meluangkan.
ukhwah. selagi mana kita menjaga, selagi itu Allah pelihara.

masa, milik Allah.
bukan kita.
nak tangguh-tangguh lagi?






selit-selit:
kata pada diri.
mahu, kena ada usaha.
 kalau mahu, tapi duduk saja,
 memang boleh buat orang menyampah.
tapi, kalau usaha kau yang buat orang menyampah,
balik pada Allah.
Allah sebaikbaik Penilai.

kau pulun, kau berjaya.
 mudahkan?






mata pena,



4 comments:

anisyuhada said...

tahun last ni boleh lah kot belanja kami kan? :DD

uyaitusaya said...

Menjejak pada yang sudi meluangkan :') aturkan sj bila ;)

didie noxious said...

:)

uyaitusaya said...

:')

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...