stay tune

Thursday, June 27, 2013

B Class



habis satu malam dok B, B, B.
inang zapin sewang india cina boleh letak tepi dulu.



 " I am a girl just a girl
Even if you see me passing by, I'm a girl you don't know
I'm not pretty at all and my eyes and nose are average
I'm that kind of person
"





selitselit:
dia kecewa
tapi ketawa
eh, superman kan ada?
:')









mata pena,

Wednesday, June 26, 2013

muda semula

yang aku perasan.
aku cuba penuhkan jadual.
biar tiada saat waktu ketika,
untuk aku fikir lelahnya rasa.
taklimat larian bendang di smk hutan kampung,
buat aku perati sekeliling,
aku percaya wakil-wakil guru yang hadir
punya sejuta pengalaman.
teringin benar untuk aku hadap satu-satu.
aku yang wajah baru ni
sembang-sembang main-main gelak-gelak.
dalam hati,
teruja tak terkata.
pengalaman baru untuk hari sabtu ni! :)
tapi semalam memang best.
aku percaya satu,
dalam perancangan, secara tiba-tiba itu lebih proaktif,
walau kadang-kadang perlu akur dengan kekangan.
nasibla, nama pun tiba-tiba kan?
dan yang tiba-tiba itu jugaklah,
menghimpunkan kami-enam orang.

"makcik, malam ni ladies night, balik lambat sikit ye?"
"ye? tu durian banyak. bawak pergi makan dengan kawan-kawan"

haha.
dan malam itu,
kami muda semula.


puteri paragon. dua lagi tak dapat hadir. maslianna n fazlin. next time kami plan nak bagi cukup 8 ;) HEHE.



terus menuju tempat yang terbaik untuk berdurian. sakan. sorang-sorang muka hantu durian.



main lintaslintas jalan dan bergambar tengahtengah jalan. apa heran orang hon bagai. haha.



selesai lintas-lintas jalan. sesi panjat memanjat menara pulak. gila kau. benda alah batu keras tu aku rasa takde lagi orang panjat untuk bergambo. gigih masing-masing.






where everything comes together.
5 tahun dah kome.
sayang tu ada.
a-d-a




selitselit:
kau,
aku ok.








mata pena,

Tuesday, June 25, 2013

puas hati

ayah turun kedah.
bawa kontigen perak untuk karnival nasyid kebangsaan.
gila kau. siapa tak teruja?
ayah. hero pujaan hati.
dua hari berkepit. dari pagi sampai malam.
puas hati. :)
tinggal habis semua kerja.
dek minat yang mendalam dengan ketuk-ketuk.
tak heran langsung dengan masa.
dengan bertemakan alquran penjana wassatiah ummah.
nasihat diserap satu-satu.
hadam sampai lumat.
Allah.....
lama sungguh aku tinggal majlis ilmu.
:( la-ma.




naim, ayah, anak ayah, didie, guru pengiring.




izzati, k.long, anak ayah, ayah n kawan-kawan ayah aka my tok2 guru ;)



de amor, my hero. cinta hati tanpa ragu




didie snap. kalo dy x snap aku x tawu pon muka aku senyum sorang-sorang macam tu. mata fokus. tapi tangan ligat! haha. teruk!







selitselit:
hoi jejaka berbaju melayu bersampin lengkap..
kenapa hansome sangat? ;)










mata pena,

Thursday, June 20, 2013

lupa

atas apa yang berlaku semalam,
hari ni aku cuba memasukkan segala imbuhan dalam kata akar lupa.
tiga yang aku tertarik.
terlupa.
dilupakan.
melupakan.
mak,
anak mak ni tak pandai lagi hidup berdikari rupanya.
tapi bajet tough.
teruk betul.
esok, esok,
bila mana kau tiada siapa-siapa untuk mengingatkan,
macam mana?
takutnya!



budak ni degil. taknak dengar kata. kalo jumpa, sila ambil dan kurung beliau dalam rumah. disyaki suka merayap sorang-sorang -_-





selit-selit:
kata hana, 
ada hikmah kenapa aku ditutupkan hijab, 
dilambatkan pulang, 
siapa tahu kan?
















mata pena,

Friday, June 14, 2013

tertinggal

semester 7 dah habis.
lama sangat dah.
esok dah masuk semester 8.
terus lapor diri masuk sekolah.
hmmm..
semester 7 yang ditinggalkan.
macam-macam.
tak tercatat satu pun.
buzy ye. buat-buat buzy pun ye. malas pun ye.
apa yang aku boleh simpulkan,
yang aku ulang pesan ingat pada diri,
hidup nih penuh dengan kejutan.
yang kita tak pernah lakar pun dalam perancangan hidup,
yang kita tak pernah mimpi pun akan jadi macam tu.
banyak. banyak sangat yang berlaku. yang tak terjangka.
siapa sangka, hati jadi semakin keras.
bertopengkan muka tak mahu ambil tahu,
aku biar mereka begitu.
aku pergi, dan tidak toleh walau sikit.
marah? tak. hati-hati.
sedih? sikit. kau apa tahu.
gembira? gila. aku tak sekejam tu.
satu yang aku cukup pasti,
Allah tidak akan menjadikan suatu perkara itu sia-sia.
pasti ada hikmah. pasti ada pengajaran.
yang menjadi asbab kepada kemenjadian seorang aku pada hari ini.
hidup.
senyum.
terima kasih Tuhan :')


team b.baling PHD. praktikum fasa 3. 3bulan. pengalaman pertama. aku kira aku sudah melangkah satu tapak ke depan. terima kasih cikgu shukri atas peluang ini.


paragon. rindu kerja berat.rindu penat lelah. tak kenal maka tak cinta. dah kenal, berbalah-balah, macam mana?? haha. penangan 5 tahun setengah.



umur 23.tapi perangai dok 16 lagi masing-masing. salah satu bab dalam fasa hidup. atas setiap yang terjadi. aku puas hati. :)









selit-selit.
oh.
tokwan. Allah panggil. tinggal opah bersama kenangannya.
tak opah, kami kan ada? :")





mata pena,
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...