stay tune

Friday, June 14, 2013

tertinggal

semester 7 dah habis.
lama sangat dah.
esok dah masuk semester 8.
terus lapor diri masuk sekolah.
hmmm..
semester 7 yang ditinggalkan.
macam-macam.
tak tercatat satu pun.
buzy ye. buat-buat buzy pun ye. malas pun ye.
apa yang aku boleh simpulkan,
yang aku ulang pesan ingat pada diri,
hidup nih penuh dengan kejutan.
yang kita tak pernah lakar pun dalam perancangan hidup,
yang kita tak pernah mimpi pun akan jadi macam tu.
banyak. banyak sangat yang berlaku. yang tak terjangka.
siapa sangka, hati jadi semakin keras.
bertopengkan muka tak mahu ambil tahu,
aku biar mereka begitu.
aku pergi, dan tidak toleh walau sikit.
marah? tak. hati-hati.
sedih? sikit. kau apa tahu.
gembira? gila. aku tak sekejam tu.
satu yang aku cukup pasti,
Allah tidak akan menjadikan suatu perkara itu sia-sia.
pasti ada hikmah. pasti ada pengajaran.
yang menjadi asbab kepada kemenjadian seorang aku pada hari ini.
hidup.
senyum.
terima kasih Tuhan :')


team b.baling PHD. praktikum fasa 3. 3bulan. pengalaman pertama. aku kira aku sudah melangkah satu tapak ke depan. terima kasih cikgu shukri atas peluang ini.


paragon. rindu kerja berat.rindu penat lelah. tak kenal maka tak cinta. dah kenal, berbalah-balah, macam mana?? haha. penangan 5 tahun setengah.



umur 23.tapi perangai dok 16 lagi masing-masing. salah satu bab dalam fasa hidup. atas setiap yang terjadi. aku puas hati. :)









selit-selit.
oh.
tokwan. Allah panggil. tinggal opah bersama kenangannya.
tak opah, kami kan ada? :")





mata pena,

2 comments:

sYaMiL HaTtA said...

lama tk post :D

uyaitusaya said...

banyak yang terjadi..:')walaupun saya tak kenal awak sapa..apa2 pun..terima kasih sudi singgah :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...