stay tune

Wednesday, February 4, 2015

jiwa.

Panjat tinggi
renung jauh.
seolah ternampak diri sendiri beraksi.
ah, sudah uya.
meroyan sangat kau ini.

Sudah-sudah la tu.
Dunia tu, kau dah buang jauh kan?

KAN?




Jiwa. 








mata pena,

Wednesday, January 28, 2015

terbeban dengan beban

Sejak akhir-akhir ini,
aku dihujani dengan bebanan kerja.
buat aku--
nafas panjang,
keluh semedang,
renung kosong,
dan tika aku kalah--menangis seorang.

Dan,
akhir-akhir ini,
aku rindu.

Rindu

             Aku

                      Yang

                                 Dulu.

Dulu,
yang aku sudah tahu apa aku perlu buat untuk buang segala rasa yang berbuku.
yang aku sudah punya arah untuk lepas setiap amarah yang aku simpan.
Yang aku sudah faham setiap pukulan ombak untuk pujuk setiap rajuk yang terkilan.


sekarang?
tarik selimut. Tidur.
aku, kosong.


Selesa sendiri. Kadang-kadang tapi.






mata pena,

Saturday, January 17, 2015

2015

Hiruk budak, aku tenung.
satu-satu.
seolah aku tiada di situ.
berfikir.
Memandang kosong.
hilang.
dan akhirnya, aku putuskan.
aku tiada di sini.
Dunia aku sudah tertulis begini.
tapi, apa yang tak kena lagi?

Sudahlah...
"Nanti-nanti, ok la tu.."



2015, please be nice :")



Thursday, January 8, 2015

goyang

"Kita nak buat baik, nak kawin, nak bercinta cara islam.. syaitan tak suka.. sebab tu dalam tempoh ni akan ada banyak dugaan.. kena kuat la uya..apa-apa pon sabar.." -pija

Huuuu...
satu keluhan nafas yang agak panjang.
mulut kata tak kisah, tapi kenapa hati cukup sakit untuk belagak kental?
Tak boleh nak rasional.
Tak cukup yakin dengan diri sendiri.
Tak mampu nak terima segala apa yang terbayang....
Allah..........
macam ni rupanya.......



Dan, macamana nak neutral balik rasa ni?



Terapi coklat untuk menghilangkan stress yang berbuku di dada :"(




mata pena,
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...